تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

پایان تولید بنتلی مولسان و معرفی فلایینگ اسپر به عنوان مدل پرچم‌دار

با ساخت آخرین نسخه از سدان بنتلی مولسان و نگه‌داری احتمالی آن در بایگانی، خودروساز بریتانیایی قصد دارد فلایینگ اسپر را به‌عنوان مدل پرچم‌دار خود عرضه کند. 
اقتصاد۲۴ - با پایان تولید مدل قدیمی بنتلی مولسان، فلایینگ اسپر نقش پرچم‌دار این برند را بر عهده می‌گیرد. بنتلی جزئیات زیادی درباره آخرین نسخه مولسان ارائه نمی‌دهد. در بیانیه این شرکت آمده است که «خانه آینده بنتلی مولسان به‌عنوان یک راز بزرگ حفظ می‌شود». به‌نظر می‌رسد بنتلی قصد دارد این سدان مخصوص را در بایگانی نگه دارد.
بیشتر بخوانید:ایربگ پیشرفته آکیورا TLX 2021 +فیلم
دو تا مانده به آخرین مدل بنتلی مولسان، نسخه 6.75 با تیونینگ مولینر و نمای بیرونی دارای طرح رنگ دوتایی رز طلایی و تنگستنی است. این نسخه به خریداری در ایالات متحده آمریکا تعلق دارد و قرار است به‌زودی راهی خانه مالک شود.

بنتلی مدل‌های مدرن مولسان را در نمایشگاه پبل بیچ کنکو دلگانس سال ۲۰۰۹ رونمایی کرد و فروش آن سال بعد آغاز شد. از آن زمان، این شرکت موفق به تحویل بیش از ۷،۳۰۰ دستگاه مولسان شده است. علاوه بر مدل معمولی، این برند در سال ۲۰۱۲ نسخه Mulliner Driving Specification را به سبد محصولات اضافه کرد که امکانات بیشتری همچون سانروف بزرگ و کولر مخصوص بطری نوشیدنی دارد. نسخه عملکردمحور بنتلی مولسان اسپید (Speed) در سال ۲۰۱۵ با پیشرانه ۶/۷۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر و ۵۳۰ اسب‌بخار قدرت به‌همراه ۱،۱۰۰ نیوتن‌متر گشتاور عرضه شد. 

در سال ۲۰۱۶، ظاهر طراحی جدید مولسان با تغییراتی مانند جلوپنجره پهن‌‌‌تر، چراغ‌های جلو اصلاح‌شده و فضای داخلی مجهز به سیستم سرگرمی به‌روزرسانی‌شده معرفی شد. بنتلی همچنین نسخه‌ای از مولسان با فاصله محوری بزرگ‌تر معرفی کرد که فضای بیشتری را نیز دراختیار مسافران عقب قرار می‌داد.

برای تجلیل از پایان تولید مولسان، بنتلی نسخه 6.75 مولینر را در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. این شرکت فقط ۳۰ مدل از آن‌ها را با استفاده از نسخه Speed ​​به‌عنوان مدل پایه ساخت. سدان مخصوص بنتلی سپس امکاناتی مانند تریم اضافی کرومی، دکمه‌های کنترل سیستم تهویه با طرحی شبیه درپوش روغن پیشرانه و نمای برش‌خورده‌ای از پیشرانه روی نشانگرها و ساعت دریافت کرد.

مرگ مولسان همچنین نشانگر بازنشستگی پیشرانه ۶/۷۵ لیتری V8 بنتلی پس از ورود به تولید در سال ۱۹۵۹ است. نسخه اصلی این پیشرانه تنها ۱۸۰ اسب‌بخار قدرت داشت اما به‌روزرسانی‌های پیشرفته در نهایت خروجی آن را به ۵۳۰ اسب‌بخار رساند.
منبع: زومیت
ارسال نظر