تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۹
وزارت صمت انجام داد:

ممنوعیت صادرات ماسک ابلاغ شد

دفتر مقررات صادرات و واردات مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات انواع ماسک را ابلاغ کرد.
اقتصاد۲۴ - دفتر مقررات صادرات و واردات مصوبه ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوعیت صادرات انواع ماسک را ابلاغ کرد.
 
در این ابلاغیه که به امضای سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات رسیده، به تصمیم ستاد مقابله با کرونا و دبیر این ستاد در وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره شده است.

بر اساس این ابلاغیه صادرات انواع ماسک تحت ردیف‌های تعرفه‌ای ۶۳۰۷۹۰۱۰ و ۹۰۲۰۰۰۰۰ از تاریخ ۲۰ تیر ماه امسال ممنوع شده است.
بیشتر بخوانید: ابلاغ بخشنامه جدید وزارت کشور درباره محدودیت‌های کرونایی

پیش از این جمشید گلپور «دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت» گفته بود: نظر به مصوبه الزام استفاده از ماسک در کشور و با توجه به شرایط قرمز در برخی استان ها، این کارگروه طی مصوبه ای، فعلا صادرات انواع ماسک به خارج از کشور را ممنوع کرده است.

از زمان شروع موج دوم شیوع بیماری کرونا در ایران، ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا استفاده از ماسک را برای تمامی شهروندان الزامی کرده است و بر این اساس از نیمه دوم تیرماه حتی حضور افراد بدون ماسک در ادارات دولتی ممنوع خواهد بود. 

منبع: شاتا
ارسال نظر