تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

رمدسیویر وارد فهرست دارویی کشور شد

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با ورود داروی رمدسیویر به فهرست دارویی کشور برای بیماری کووید ۱۹ موافقت شد.

اقتصاد۲۴-  سید حیدر محمدی روز شنبه در نامه‌ای به شرکت‌های داروسازی نوشت: با توجه به شیوع بالای بیماری کووید ۱۹ در کشور و نظر به تایید اثربخشی داروی رمدسیویر در درمان بیماری کرونا توسط آژانس دارویی اروپا (EMEA) و طبق صورتجلسه شماره ۲/۳/۲۰۱۹ مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ مبنی بر ورود داروی رمدسیویر به فهرست رسمی دارویی ایران به تایید اعضای کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی ایران و نیز پیرو نامه معاونت درمان مبنی بر طرح موضوع داروی رمدسیویر در کمیته علمی کووید ۱۹ وزارت بهداشت و امکان تولید دارو توسط تولیدکنندگان داخلی و با توجه به نیاز مبرم بیماران به این دارو و تجویز این دارو توسط متخصصان عفونی و وجود دارو‌های مشابه تقلبی در بازار دارویی کشور، بدینوسیله با ورود داروی فوق به فهرست دارویی کشور موافقت می‌شود.
بیشتر بخوانید:داروی کرونا در بازار سیاه ناصرخسرو؛ ۵۰۰ میلیون تومان
بر اساس این نامه، داروی رمدسیویر ۱۰۰ میلی گرم با شکل INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION و همچنین به شکل INJECTION, CONCENTRATE SOLUTION FOR INFUSION به فهرست دارویی کشور وارد شده است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز در حساب توییتر خود در این زمینه نوشت: رمدسیویر وارد فهرست دارویی ایران شد و تولید داخلی آن نیز کلید خورد.

هفته گذشته وزیر بهداشت درباره رمدسیویر گفته بود: این دارو به اندازه کافی در کشور توزیع شده و هفته آینده اولین تولید ملی این دارو عرضه خواهد شد و مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.
ارسال نظر