تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۲۹ تير ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

بازیگران دهه هفتادی سینمای ایران+عکس

در این مطلب فهرستی از خانم های بازیگر دهه هفتادی سینمای ایران ارائه شده است.
اقتصاد۲۴-هستی مهدوی‌فر با فیلم سوت پایان ساخته نیکی کریمی وارد سینما شد. بازی او در نقش دختری معصوم که گرفتار مشکلی بزرگ شده و راه خلاصی ندارد، مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:شایعه در خدمت حاشیه
با بازی در سریال مادرانه بود که بیشتر شناخته شد و پس از آن چند نقش دیگر در سینما بازی کرد که بازی در کمدی پرفروش و عجیب و غریب مانی حقیقی باعث بیشتر شناخته شدن او شد. بازی در نقش دختر مجاهد در فیلم ماجرای نیمروز متفاوت‌ترین نقش کارنامه او به حساب می‌آید.

پردیس احمدیه
 

بین بازیگران دهه هفتادی پردیس احمدیه بیشترین همکاری با کارگردان‌های مطرح مانند علیرضا داوودنژاد، بهمن فرمان‌آرا و داریوش مهرجویی را در کارنامه دارد.

او که بازیگری گزیده کار به حساب می‌آید با مقلد شیطان به کارگردانی افشین صادقی وارد سینما شد و لامینور آخرین فیلم اوست که هنوز به اکران عمومی در نیامده است.
 
ترلان پروانه

ترلان پروانه جزو بازیگرانی است که از کودکی وارد این حرفه شد و فعالیت خود را به صورت مستمر ادامه داد.
وی در سن ۳ سالگی از طرف چند شرکت تبلیغاتی برای ساخت تیزر دعوت به کار شد. سال ۸۲ در فیلم سینمایی رویای آخر به کارگردانی مهرداد خوشبخت و سریال بچه‌های خیابان به کارگردانی همایون اسعدیان و تئاتر آفتاب و درخت نقشی کوتاه اجرا نمود.

پس از نشان دادن استعداد خود کارش را به طور جدی در سینما، تلویزیون و تئاتر ادامه داد.

فرشته حسینی

فرشته حسینی بازیگر سینما و تئاتر افغان‌ تبار اهل ایران است.
او که از دانش آموختگان اصغر محبی، مهتاب نصیرپور، محمد رحمانیان بازیگران پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران است، بازیگری را از سنین پایین و حدود 9 تا 12 سالگی با تئاتر آغاز کرد و با فیلم رفتن ساخته برادران محمودی در سال 95 به سینما آمد و بازی اش بسیار مورد تحسین قرار گرفت.

آخرین کار او بازی در سریال قورباغه ساخته هومن سیدی است که هنوز نمایش داده نشده است.

ماهور الوند

ماهور الوند بازیگری را با فیلم دختر ساخته رضا میرکریمی شروع کرد که در آن نقش اصلی فیلم را داشت و با همان فیلم هم توانست به خوبی شناخته شود. وی در جشنواره فیلم فجر سال 96 نیز کاندید بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم چهارراه استانبول شد.

و برای فیلم هت ریک جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره جهانی فجر دریافت کرد.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
دیگه هیچ بازیگر خوبی تو سینما رانتی نیست ،سینما ایران هم مثل بقیه صنف شغلی یا باید پارتی خانوادگی یا روابط داشته باشی یا پول.تپه ای تو این مملکت باقی نمونده والا
ناشناس
در واقع دره ای نمونده
شبنم افشار
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
مهشید جوادی بیچاره پس چی
اردلان کاظمی.کودک کار
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
باسلام ودرود رزمه بیوگرافی عکس اقای مسیح خانزاده بازیگره نقش حبیب درکلبه ای درمه رادرج کنید اوکودک کاربوده اکنون تاجری موفق وحامی کودکان کارست.ایدی masih.khanzadeh.bazigarتوراخدا عکس هایی مثل اقای خانزاده رابذارید ممنون یک کودک کار
ناشناس
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
خانم ترلان پروانه راازکودکی دوست داشتم خیلی هم دخترشیطون‌ است جذابه
ارسال نظر