تاریخ انتشار: ۱۶:۵۵ - ۳۰ تير ۱۳۹۹
عادل دریس خبر داد؛

افزایش ایمنی دریایی تردد شناورها در آبراه استراتژیک خورموسی بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: ۷۰۰ هزار متر مکعب عملیات لایروبی با هدف ارتقای ایمنی تردد انواع شناور‌ها در آبراه خورموسی، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) در سه ماهه نخست سال جاری انجام شد.
اقتصاد۲۴ - عادل دریس درباره لایروبی کانال استراتژیک خور موسی اظهار داشت: برای حصول اطمینان از وجود عمق مناسب برای تردد شناور‌های ورودی و خروجی، عملیات لایروبی دوره‌ای در آبراه، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به مرحله اجرا گذاشته شد.

دریس با اشاره به اینکه کانال استراتژیک خورموسی نقش به سزایی در اتصال منطقه ویژه اقتصادی بندر امام به آب‌های بین‌المللی دارد، افزود: انجام عملیات هیدروگرافی در کانال خور موسی برای شناسایی نقاط پرریسک و ارتقای ایمنی آن بسیار حیاتی است.

وی در ادامه افزود: به این منظور بالغ بر یک میلیون و ۵۵۰ متر مربع هیدرو گرافی در نقاط مختلف این آبراه مهم انجام شد که با بهره گیری از اطلاعات استخراج شده، برنامه‌ریزی لازم برای انجام لایروبی در نقاط مختلف آن تدوین می‌شود.
بیشتربخوانید: منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، پایگاهی استراتژیک در مناطق نفت و گازخیز ایران/ سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در سال ۹۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان شدت رسوب گذاری در اسکله‌های بندر امام خمینی (ره) را بر اثر اختلاف بسیار بین جزر و مد را قابل توجه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: لایروبی دوره‌ای در آبراه خورموسی، حوضچه و اسکله‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام مزایایی از جمله جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت و کمیت به شناور‌های دریایی و حفظ عمق مفید آبراه و اسکله‌ها را به دنبال دارد.

یادآور می‌شود آبراه خورموسی به طول ۴۲ مایل دریایی، عرض ۲۵۰ متر و عمق متوسط ۲۰ متر بستری آرام و مطمئن برای تردد انواع کشتی‌های اقیانوس پیمای تجاری و نفتکش از بندر امام (ره) به آب‌های بین‌المللی فراهم می‌کند.
ارسال نظر