تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۱ تير ۱۳۹۹

چگونه مصرف برق را در تابستان کاهش دهیم؟

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: مشترکان برق استان می‌توانند در روز‌های گرم تابستان با رعایت چند نکته، مصرف برق خود را کاهش دهند.
اقتصاد۲۴-  سید مجید آزیز مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در خصوص چگونگی مصرف کمتر برق در روز‌های گرم تابستان، گفت: مشترکان برق خراسان رضوی باید در ساعات اوج مصرف برق که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ عصر است از روشن کردن لوازم برقی پرمصرف مانند جاروبرقی، ماشین‌های ظرفشویی و لباسشویی و اتو خودداری کنند.

او افزود: همچنین در طول روز از روشن کردن چراغ‌های اضافه پرهیز و از روشنایی طبیعی نور خورشید بهره‌مند شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از برق، استفاده از دور کند کولر آبی، تنظیم دمای کولر گازی بر روی ۲۴ درجه و نصب سایبان بر روی کولر آبی کمک بسزایی می‌کند.

آزیز با اشاره به اینکه تاکنون بیشترین میزان مصرف برق استان در ۲۴ تیر امسال یک هزار و ۳۴۸ مگاوات بوده که این رقم ممکن است افزایش یابد، بیان کرد: سال گذشته بیشترین میزان مصرف برق مشترکان خراسان رضوی در ۱۵ مرداد ماه به مقدار یک هزار و ۳۷۹ مگاوات گزارش شده است.

او تصریح کرد: تعداد مشترکان برق شرکت توزیع نیروی برق استان به غیر از مشهد یک میلیون و ۲۷۰ هزار مشترک است و طول شبکه‌های فشار متوسط و فشار ضعیف این شرکت ۴۲ هزار کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: کشور در یک قدمی خاموشی

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با بیان اینکه مشترکان کشاورزی، خانگی و صنعتی بیشترین میزان مصرف برق در استان را دارا هستند، تاکید کرد: میزان مصرف برق در بخش‌های کشاورزی، خانگی و صنعتی متفاوت است به طوری که حدود ۵۲ درصد از مصرف برق به حوزه کشاورزی، ۲۴ درصد به مصارف خانگی و حدود ۱۳ درصد به بخش صنعتی اختصاص دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر