تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۶۰ نظر

چرا رانندگان اسنپ و تپسی کولر نمی‌زنند؟

این روزها مجادله میان مسافران و رانندگانی که گرانی بنزین، را بهانه خاموشی کولر می‌کنند، به موضوعی آزاردهنده تبدیل شده است.

اقتصاد۲۴ - سر ظهر است و انگار آتش از آسمان می‌‌بارد. عجله هم داری و فکر می‌کنی با توجه به ترافیک شهر و خستگی خودت، برای رسیدن به موقع به مقصد، چاره‌ای غیر از متوسل شدن به اسنپ یا تپسی نداری.

یکی را انتخاب می‌کنی؛ تا درخواست سفر را ثبت کنی و راننده‌ای آن را بپذیرد، ۱۰ دقیقه‌ای زمان ‌می‌برد. در همه این مدت در پناه سایه‌ای کم رقم ایستاده‌ای و کلافه‌ای، اما دلت را به سرمای کولر ماشینی خوش کرده‌ای که به زودی قرار است سوار آن شوی. بالاخره راننده می‌رسد. روی صندلی که می‌نشینی، سگرمه‌هایت در هم می‌رود؛ کولر خاموش است.

راننده که استارت را می‌زند، چند لحظه‌ای را طاقت می‌آوری و خودخوری می‌کنی که از یک طرف کرایه‌ها را بالا برده‌اند و باید این همه پول بدهی، از آن طرف هم شر شر عرق بریزی. طاقتت طاق می‌شود و با گلایه می‌گویی:

– آقا انگار کولر روشن نیست.

راننده با چشمانی گرد از تعجب که انگار از موضوعی ماورائی حرف زده‌ای و لحنی طلبکارانه، می‌گوید:

– نه، نیست.

– خب، روشن نمی‌کنید؟

– کولر خراب است.

مکث راننده قبل از پاسخ و لحن او، تردید جدی را به جانت انداخته که پاسخ‌اش صادقانه نبود. حوصله بحث و اعصاب خوردی بعدش را نداری و بی‌خیال موضوع می‌شوی، اما شک نداری که در موقع ثبت امتیاز تلافی می‌‌کنی!

مجادله تکراری بر سر کولر

 

این روایت واقعی یکی از مسافران هر روزه تاکسی‌های اینترنتی و تجربه آشنای بسیاری دیگر، در این روزهای گرم کلافه‌کننده است.

مجادله میان مسافران و رانندگانی که گرانی بنزین، را بهانه خاموشی کولر می‌کنند، به موضوعی طبیعی تبدیل شده است.

آزاده که خیلی از روزها از اسنپ یا تپسی استفاده می‌کند، می‌گوید: راننده‌ای پس از اصرار زیاد من، کولر را روشن کرد. از همان ابتدا با عصبانیت زیر لب غر می‌زد که اگر ماشین خراب شد تقصیر شماست. بعد از چند دقیقه ترجیح دادم به همان گرما رضایت دهم و خواستم که کولر را خاموش کند.

بسیاری از کاربران نیز با اشاره به افزایش کرایه تاکسی‌های اینترنتی، معتقدند که حداقل باید شرایط آسایش آنها فراهم شود.

اسنپ و تپسی: کولر الزامی است

 

همه اینها در حالی است که بر اساس قوانین دو شرکت بزرگ تاکسی اینترنتی، رانندگان ملزم به روشن کردن کولر هستند.

حتی زمانی، یکی از مدیران تپسی اعلام کرده بود که سفیران در صورت خودداری از روشن کردن وسیله سرمایشی، بلاک می‌شوند. اگر هم کولر خودروی آنها خراب باشد، باید آن را در سریع‌ترین زمان ممکن، تعمیر کنند.

مصرف بنزین چقدر افزایش می‌یابد؟

 

از جمله بهانه‌های اصلی رانندگان برای خودداری از روشن کردن کولر، گرانی بنزین است. امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو در این مورد می‌گوید: بدون شک استفاده از وسیله سرمایشی در خودرو، در شرایط ترافیکی، بر مصرف سوخت تاثیر می‌‌گذارد، اما میزان این تاثیر به حدی پایین است که خاموش نگاه داشتن کولر به بهانه آن در فصل گرما، منطقی نیست.

وی می‌افزاید: در رانندگی شهری و به شرط وجود ترافیک، استفاده از کولر، بین هفت تا ۱۰ درصد مصرف بنزین را افزایش می‌دهد. اما در جاده و هر هنگام که راننده با سرعت بین ۸۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی می‌کند، پایین کشیدن پنجره و روشن کردن کولر، به یک اندازه بر مصرف سوخت تاثیر دارند.

به گفته این کارشناس خودرو، پایین کشیدن پنجره در هنگام رانندگی در سرعت زیاد، مقاومت خودرو را بالا می‌برد و باعث افزایش مصرف سوخت می‌شود.

مساله استهلاک چقدر جدی است؟

 

کاکایی دغدغه اصلی رانندگان تاکسی برای روشن کردن کولر را استهلاک آن می‌داند و می‌افزاید: قطعات یدکی خودروها بسیار گران شده و درصد افزایش قیمت آنها از خود وسیله نقلیه نیز بیشتر است. نگرانی‌هایی نیز در مورد تقلبی بودن یا ناموجود بودن این قطعات، وجود دارد.

آیا روش‌هایی هست که بتوان استهلاک قطعات کولر را در هنگام استفاده از آن کاهش داد؟ وی چنین امکانی را رد می‌کند و می‌گوید: طول عمر برخی قطعات را می‌توان با دقت و مراقبت بالا برد. برای مثال، راننده در مورد رادیاتور می‌تواند با تعویض به موقع آب داخل آن، استهلاک قطعه را کاهش دهد. اما کولر، سیستم کاملا بسته‌ای است و هیچ اقدامی را نمی‌توان برای کاهش استهلاک آن، به ویژه در شرایط ترافیک انجام داد.

به گفته این کارشناس، استهلاک کولر، فرایندی طبیعی است و هر چقدر که راننده بیشتر از این وسیله استفاده کند، مستهلک‌تر می‌‌شود. البته کولر خودروها، تجهیزات بسیار مدرن و باکیفیتی دارند و استهلاک آنها در پایین‌ترین حد ممکن است. به همین دلیل نیز اگر خراب شوند، تعمیر و تعویض آنها هزینه زیادی را به راننده تحمیل می‌کند.

کاکایی می‌گوید: در هوای گرم ممکن است مسافران هم حق داشته باشند که بخواهند کولر روشن باشد. اما به دلیل تحمیل هزینه به رانندگان، این موضوع باید در کرایه محاسبه شود.

روشن کردن کولر طبق ادعای دو استارتاپ اسنپ و تپسی جزیی از حقوق مشتریان است، میزان مصرف بنزین و استهلاک ناشی از روشن کردن کولر هم از بُعد کارشناسی آنقدر جدی نیست که رانندگان آن را بهانه‌ای برای روشن نکردن کولر مطرح کنند، پس چرا همچنان این مساله آزاردهنده برای خیلی از مشتریان رخ می‌دهد؟

منبع: تجارت نیوز
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
دوباره دزدها و موج افزایش،گرانیها را ول کردید دنبال قشر ضعیف میکردید گیر بدید . خجالت بکشید کولر ماشین باعث پخش ویروس در داخل ماشین میشه . ودر ضمن همسال شما فقط زورتون به ضعیف ها می رسه . صفحه کلاچ از 100 هزار تومن رسیده به یک میلیون تومن . لنت ترمز از 20 تومن به 150 تومن و غیره حالا دو هزار تومن کرایه اضافه شده سریع جبهه می‌گیرید مگه حقوق شما اضافه نشده . کرایه خونه من 3 برابر شده . در ضمن موقع درخواست خودرو قیمت مشخص و درخواست ماشین اختیاری هست پولت نمی رسه اتوبوس مترو پیاده برو .
ناشناس
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اگه یک بیشتر جستجو کنی می فهمی کولر باعث پخش ویروس کرونا در داخل ماشین میشه حرف مفت نزن
جهش
دمت گرم دیگه نمیگه که یه خورده ازخودشون مایه بزارن واسه مسافر.لااقل کمسیون که 20درصدازراننده کسرمیکنیدروبه نصف برسونیددرفصل تابستون.چراکه تمام قطعه هایی که خریدمیکردیم درسال99 چندبرابرافزایش قیمت داره
ناشناس
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
من که می بینم کرایه پایین است و باید کولر روشن کنم و میبینم اگر این سرویس رو بروم ضرر میکنم اصلا سرویس رو قبول نمیکنم درضمن مسافرای گرامی حتی یه امتیاز هم میخوان بدن ناز میکنند .
ناشناس
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
با سلام
متاسفانه همیشه این افراد ضعیف جامعه زیر ذربینه و کسی بداد شهروند ضعیف نیست
و به هیچ عنوان دنبال مسائل اصلی نیستیم همه دم از خود خواهی و منافع شخصی خودمان بحث و جدل میکنیم
پس گو عدالت و حکومت عدل علی برابری ننک به این
بی تدبیری و بی لیاقتی که مردم را به فقر و فلاکت کشیده
برای اصلاح اساسی جامعه و مردم زحمتکش باید منطقی
قضاوت کرد .
من به عنوان یک مسافر بارها و بارها اسنپ یا تپسی
گرفتم اما به هیچ عنوان از کرایه ناچیزی که مسئولین
بی تدبیر اسنپ و تپسی که برای مسیرهایی که تاکسی تلفنی و حتی آژانس دو برابر
اسنپ و تپسی کرایه دریافت میکنند رضایت ندارم
با توجه به تورم سر سام آور و کرانی ۱۰ الی ۱۵ برابری
قطعات یدکی و مصرف بالای بنزین و کرانی بنزین
و هزینه بسیار اندک اسنپ و تپسی به دور از انصاف
و ظلم بزرک در حق قشر ضعیف جامعه( رانندگان عزیز
و زحمتکش اسنپ و تپسی ) میباشد .
پس مسافرین عزیز صبوری بخرج داده و هزینه ایاب و ذهاب
خود را با مسیر طی شده مقایسه و کرایه را بر حسب
مسافت طی شده و منصافانه بدون در نظر گرفتن
قیمت شرکت اسنپ و تپسی اعمال کنید
سپاسگزارم از مسافران با کلاس و فهیم و شهروند
وظیفه شناس
حمید
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
سلام مگه ۱۰ هزارتون که نزدیک ۲ تومن خود اسنپ برمیداره با انترنت گران تلفن زدن به مسافر با هزینهای ی پژو ی مسیر ۲۰ کیلومتری با بنزین اخرش ۳ هزار تومن برا راننده نمیمونه چی میگید کولر میخواید واقعا هر کی تو اسنپه فقط داره پور تو جیب شرکت میکنه و میکانیک مگه ماشین ایرانی چیه من برا دو قلم جنس ۱ ملیون پول دادم ماشینها که اگه خدا دوستشون داشته باشی سالی ی واشر نذاره رو دستشون
داریوش
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
مرگ بر زورگو...!
ناشناس
دقیقا
اسنپ
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
خاک بر سر شما که وجود ندارید درباره مسائل مهم مملکت حرف بزنید گیر دادید به راننده اسنپ...
ایشالا همتون روزی به این شغل شریف پر درآمد دچار شید...
ناشناس
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
همین شماها هستین که ملت رو به کشتن میدین. هم جون خودتو و خانوادت رو به خطر می‌ندازی و ماهم بخاطر شما باید کرونا بگیریم. یک ربع تحمل نداری تو ماشین بشینید. اینقدر بی‌فکر نباشید مانند اسنپ و تپسی اونا هم مارو به کشتن دارند میدن. فقط بخاطر خودشیرینی پیش شما مسافرا. اگر نه خود عوامل و مدیران اسنپ و تپسی اگر ماشین بگیرن اولین کسانی هستند که میگن آقا کولر رو خاموش کن. چون خودشون میدونن نشستن تو‌ماشینی که هر لحظه آدمای مختلف نشسته چه بیمارستانی و چه بازاری و چه ..‌‌.. کافی مسافر یکم فکر کنه همه چیز بنزین نیست. بخدا ماهمه مثل شماها هسنیم. گرما را تحمل میکنیم بخاطر کرونا چون ویروس سبک هست یک دهم سر سوزن هست و روی صندلی و درها و .... ویروس هست کولر روشن باشه تو یک متر کابین ماشین هزاران ویروس در گردش میشه تو هوا و بسیار خطرناکه. مناطق جنوب کشور آمار کرونایی شون بابت کولر ماشین بالا بوده. اینو ما نمیگیم. تمام دکتران و رسانهای دنیا میگن. شما خانم محترم لطفاً بابت خبر پر بازدید از راننده هایی که در روز ۱۵ ساعت تو‌گرما زحمت میکشن مایه نزارید.کاش تیتر خبرتون به بی عدالتی اسنپ و تپسی می‌پرداختند. هیچکس صدای مارو نمی‌شنود.... یا حق
حمید رضا
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
با سلام،این روزا خیلی میگن کرایه اسنپ و تبسی رفته بالا،اگه شما رانندگان عزیز دیدید منم دیدم،با جیب پر پول مرغ کیلویی بیست تومن میخری بعد به ما میرسه۵۰۰تومن بقیه پولتو میخوای،آقا یاخانمی که دنبال کولر تو فصل گرما میگردی،خواهشا سفر هاتو بنداز ۶ماه دوم که هوا خوبه،۵تومت کرایه میدی کولرم میخوای،رانندگان عزیز در ی صورت کولر بزنید اونم وقتی که تنها هستید،چه حالی میده
ناشناس
طرف باباش تو خونه کولر آبی نمیزاره پنکه هم نداره توقع داره با کرایه های ده سال پیش کولر هم بگیره
داوود
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
سه سال هست دارم کار میکنم.امسال مزخرف ترین قیمت ها در هوای گرم هستش .اونوقت از حق مسافر دفاع می‌کنی .آخه بنده خدا عقل و شعورم خوب چیزی هست .من کولر نمی‌زنم هم برای کرونا و هم برای استحلاک ماشین .کرایه ها مزخرف انتظار کولرم دارین .برای کولر زدن مداوم پارسال موتور تیبا آوردم پایین .حالا هر کی ناراحته استپ نگیره .فدای سرم
ناشناس
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
غلط کرد اون کارشناسی که میگه کولر در مصرف تاثیری نداره من از سال 80 پراید دارم مصرف نزدیک 2 برابر میشه.
ناشناس
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
همتون گورتونو گم کنید . همچین از کرایه حرف میزنید انگار چه خبره همه چی شده ده برابر خب مسافرا تحمل کنن
ناشناس
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اسنپ وتپسی دوشرکت غیر قانونی هستن حالا میان قانون میزارن استفاده ازکولر اجباری هست پس چرا قانون رو رعایت نمیکنن راننده هارو بیمه تامین اجتماعی بزنن چرا نمیان قانون تاکسیرانی رواجرا کنن و زیر مجموعه تاکسیرانی بشن ونرخ های تاکسیرانی رو اجرا کنن چرا به رانندها نمیگن شما بیمه نامه شخص ثالت خودروی تاکسی ومسافر بری ندارید واگر اتفاقی حین سفر برای مسافر بیفته بیمه ازتون حمایت نمیکنه
ناشناس
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
هزار هزار میلیارد داره دزدی میشه اینهمه گرونی و .... الان فقط راننده واسه شما کولر بزنه همه چی درست میشه
حمید
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
از نظر گرانی قطعات واستهلاک حتی بدون روشن کردن کولر با کرایه اسنپ و تبسی نمیسرفه سفر میده هشت هزار تومان هزار و پانصد کمسیون کم می‌کند اسنپ یه مسیر پر ترافیک و کلی دغدغه
محمودگنابادی
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
واقعا ک شعورم خوب چیزیه..2 ساله اسنپ کارمیکنم بخدا پارسال این موقع با اینکه بنزین 1000 تومن بود خیلی کرایه ها بالاتر بود..ایشالا هرکی از راننده های اسنپ و تپ سی شکایت و گله الکی داره خدا قسمتشون کنه ک ب این شغل شریف گرفتار بشن ک بعد متوجه بشن چه اشتباهی میکردن قضاوت الکی میکردن
بهزاد
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
من زیر بار حرف زور نمیرم صدتا سرویس میفرسته یکی را میگیرم کولر که نه بخاری روشن نمیکنم با این کرایه های افتضاح بااین کمیسیون بالا توی خیابون مسافر کشی بکنی شرف داره به اسنپ یا تپسی اگر رانندها یک روز کار نکنند همچی درست میشه@
جهش
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
آره وقتی که مسافرمبلغ 500تومن خودشوازراننده طلب میکنه واقعاکلر روشن کردن داره.ای باباخیلی ازمسافرهاکه سوارماشین میشن انقدربافهم وشعورن که هم بخاطرکرونا وهم بخاطرپایین بودن کرایه وکمسیون بالای اسنپ حاضراً گرماروتحمل کنن وکلر روشن نباشه تاسالم به مقصدبرسن یه دستت دردنکنه هم به راننده میگن حالاشماازخدابی خبرهاازراننده شاکی هستیدچقدربدبختیدکه دنبال این مواردازپیش پاافتاده ایدکه دارن کشوروبه غارت میبرن ولی شمادنبال بقیه500تومن کرایه وکلرهستید
ناشناس
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
کاش اینقدر که به ما راننده ها گیر میدید و هی به ما جوالدوز میزنید یک سوزن هم به خودتون میزدید. این کرایه ها در شرایط عادی هم کفاف مخارج ماشین و راننده رو نمیده حالا با این بنزین و این قطعات گران قیمت اصلا به صرفه نیست.
رضا میرزایی
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
بخاطر پخش نشدن ویروس کرونا خیلی بهتره که کولر روشن نباشه.بهترین راه باز بودن پنجره هاست که باعث خروج ویروس میشه
علی
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
یعنی ی آدم هایی سر ی پست هایی هستند که ... هم سر اون پست بود وضعیت ما بهتر بود یکی نیست بگه تو خودت میتونی با ی بیمار کرونایی داخل ی ماشین سرپوشیده باشی. سهمیه بنزین اسنپ هر صد کیلومتر هشت لیتره پس اسمی از سهمیه نیارید کرایه ۳ هزارتومان پراید صد ملیونی. ما راننده ها که کمکی از دولت نمیگیریم هیچ جریمه و خرج مایعنه فنی و لنت 1۵۰ تومنی و بنزین ۳ تومنی هم استفاده می‌کنیم پس شما دیگه خفه شید
سیاوش
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
از تون میخوام یک روز جای راننده های بخدا باشید تمام
جلیل
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
دیروز سفری را قبول کردم که پارسال همین مسیر کرایش ده هزار تومان بود و متاسفانه دیروز هم ده هزار تومان بود مسافر هم خودش قبول کرد کرایه ها فقط موقع ترافیک کمی بالا میرود
علی
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
رسانه های ما ننگ ما.
من با مدرک تحصیلی و مدرک فنی بخاطر نبود کار اومدم اسنپ که اونم همش ضرر. شما اگه پیگیر حق هستید برید دنبال علت صد برابر شدن قیمت همه چیزه نه راننده تاکسی
جمع کنید خودتونو وطن فروشا هر سفر سه تومن با کمیسیون بیست درصد و حداقل نیم ساعت زمان حساب کنید تو ۴ساعت چقدر درآمد داریم و ماشینی که گاز سوزه قدرتی برای کولر نداره ما خودمون آدم هستیم و بیشتر تو گرما هستیم نادان ها
بهزاد
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
بنزین به جهنم ازاین کرونای کوفتی زمین گیر بشم تو میخوای ضررش و بدی یه سری احمق خودشون و زدن به اون راه
محمد
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
من صرفا جهت راحتی خودم بدون کولر رانندگی نمیکنم و هزینه اش را هم خودم پرداخت کردم,! ماشینم پژو مدل نودوهفت گاز کولرم بر اثر ضربه‌های ضعیف و مکرر بر رادیاتور کولر تخله شد و هزینه جوش و گاز ۵۰۰ هزار شد،
حالا وای بر احوال اون راننده با ماشین مدل پایین که هر روز یکجاش خرج داره،
در ضمن کرایه مسیر ۲کیلومتری هر موقع در تمام شهرها حداقل ۷ یا ۸ هزار شود آنموقع انتظار کولر منطقی است، والا خجالت آور است با کرایه ۴ هزاری انتظار کولر داشتن!!!
در ضمن شرکتهای اینترنتی فقط بفکر پر کردن جیب خودشانند که اینقدر کرایه رو نامیزان محاسبه میکنند.
سیفی
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
آقا جون مسافران کولرم روشنه میگن خاموش کن یا شیشرو میدن پایین معلومه کی به کیه
راننده اسنپ
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
جدا از خطرناک بودن کولر بابت انتشار کرونا ، با این قیمتها امکان نداره من یکی کولر برای کسی بگیرم، همون جوری هم که تا حالا نگر فتم.
سیدعلیرضا
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
واقعاً نه از رو میرید، نه شعورتون تغییر کرده!؛ قبلاً هم تذکر دادم این تهیه کننده ی گزارش که فهمش در ارتباط با مسائل اجتماعی کم هست رو عذرشو بخواهید. آخه محیط کوچک کابین خودرو و امکان بالای وجود ویروس کرونا و گرفتن کولر و بالا بودن شیشه ها!!!!...
عقل سلیم چی میگه؟؟!!
محمد راننده اینترنتی
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
سلام خدمت نگارنده ی بی اطلاعی! در بیانات فرمودید کرایه هابسیاربالارفته چندتااسکرین میخواهید برآتون بفرستم تاشمایی که اصلامشخصه مسافراسنپ نبودین متوجه بشین داریم باکرایه های پارسال وگاهی کمترکارمیکنیم؟ چهارراه تهرانپارس به بابل شمال صدوبیست هزارتومان! مسافت تقریبی صدوهشتادکیلومتر! ماحتی برای رفاه خودمان بایدکولربگیریم که نمیگیریم چون درن روبگیرین خودروهایی فرسوده ومدل پایین که درکمترین ترافیک جوش میارندرودرنطربگیرین راننده درمبداچنددقیقه زیرافتاب منتظرمسافره کولرروشن ماشین درجاکارمیکنه حالاحساب کن روزانه ده سفرحداقل وبیست سفربه بالابازمان انتظاربرای سوارشدن مسافرترافیک چراغ قرمز آیابنظرشماهیچ استهلاک به خودروواردنمیشه؟ اونطرف تاکسی‌های تاکسیرانی که بیمه قطعات یدکی تعاونی بنزین لاستیک اتحادیه و... دارندکولرنمیگیرنداونهم باکرایه های سزسام اورشون که مسیری زیرده دقیقه روهرنفرهفت هزارتومن میگیرنداونوقت من اینترنتی بدون هیچ حق بیمه وکمک هزینه وحتی سهمیه ی بنزین استانداردچطورکولربگیرم؟؟ همه جای دنیامشتری بهای خدمات دریافتی راکامل می پردازدتافروشنده بتواند خدمات درست بدهدمتاسفانه اینجامسافران وشرکت همه طلبکارندومسافرباحجم تورم میبیندکرایه هاپایین ومنطقی نیست وتوجه نمی کندبه این میگن مفتخوری! روزانه برای درامددویست هزارتومانی خرج دررفته بایدحدودچهارصدکیلومتردرتهران رانندگی بکنی کدوم عقل سلیمی میپذیره؟؟ وانگهی بزودی اکثریت ناوگان اینترنتی فرسوده میشن ومتوقف که خیلیا شدند دل بکارنمیدن میخوام ببینم وقتی در مکانی خارج ازدسترس ساعتهامنتظرماندی بیادحال راننده هابیفتی که مظلومانه خدماتی درحدرایگان دادندوکسی تشکرنکردحتی امتیاز وهم زورشون میادبدن کولرم میخوان.. شما نگارنده ی عزیزبنده حاظرم برای همکاری وروشن شدن موصوع ودیدن عمق فاجعه بمدت سه روزدرخدمتتان باشم وباهم کارکنیم تامتوجه ظلم به قشرمابشویددرصورت تمایل ایمیل کنید خدمتم.. یکطرفه به قاصی رفتن همینه که شما انگاشتی!! درصمن میدونی تعداد درخواست پایین نسبت به تعدادراننده درمحل چه اتفاقی میفته؟؟ کرایه ازطرف شرکت میادپایینترین حدمعمول.. یعنی خودروبایدهمون مسافت وزمان روگاهی تاده هزارتومان کمتر ی کنه.. جالبه نه؟؟ خود وهم درک می کنه کمتراستهلاک میذاره تابصرفه!!! درد زیاده بیاتابرات کامل بشکافم ببینم خون گریه می کنی یانه
اقای ایکس
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
دوروز پیش مسافر زدم مقصد بیمارستان امام حسین، تا نشست تو ماشین یه ربع داشت استفراق میکرد و روده منم داشت میزد بیرون!! ... که اینا رو میگی هر مسافری که میبرم صلوات میفرستم که نکنه یوقت مریضم کنن، اکثرا ماسک ندارن و خیلیا سرفه هم میکنن، حقوق همه و استهلاک زندگی ده برابر شده اونوقت شما زر زیادی میزنید؟! دنیا میگه کولر تعطیل و هوا باید در گردش باشه و فقط تو ایران و مردمش هستن که میگن کولر اجباریه، به ولای علی خیلی از مسافرا که کولر کولر میکنن دلشون نمیاد کولر ماشین خودشونو روشن کنن
رفیق روزگار
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
به موتور ماشین فشار میاد عزیزم
میخایین کرایه کمتر بدین کولی هم میخوان بگیرن مفتخوری تا کی از ما راننده ها
کی هوای راننده داشتین؟!
حقشون خیلی بالاتر از این چیزاست.
مرسی.
سینا از رشت
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
اون کارشناس خبره ای ک مدرکشو از افغانستان گرفته و این متنو تهیه کرده بیاد رشت بببنه جرات داره باکرایه5تومنی کولر بزنه فقط کرایه اسنپ زورداره 10دقیقه جلودرخونه مردم موندن بدون پول اضافه زور نداره هرکس ناراحته پیاده بره کولر روشن نمیشه تازمانی ک کرایها پایینه پول بدین امکانات رفاهی بگیرین
ناشناس
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
این رانندگان فقط برای جیب این 2 شرکت کار می‌کنند 20 درصد کمسیون برمی‌داره بعد با گرانی تعمیرات ماشین می خواد براش برخصیم اگر راست میگه 10 درصد کمسیون کم کنه
پرویز خان
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
مسافرین محترم لطفا تقاضای کولر نفر مایید تحمل کنید تا به مقصد برسید با گرمای چهل درچه و ترافیک تهران کولر ماشین های ایرانی زور نداره من که به هیچ وجه روشن نمیکنم به استپ و تپ سی ربطی نداره خود آقایان مدیرها سوار نسبت و پراید بشن بعد دستور بدن دوست ندارید تاکسی تلفنی سوار شید اونم کولر نمیگیره زیر بار زور نروید
شهرام
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
سلام اولا که من به شخصه خودم کاری به مسافر ندارم کولر برا خودم روشن میکنم تا وقتی که برگردم خونه دوما راننده حقداره کولر روشن نکنه با این هزینه های سر سام اور و استعلاک ماشین و کرایه پایین اسنپ نمی صرفه ولی بنده بخاطر خودم کولر روشن میکنم مسافر هم لذت میبره مجانی سوار میشه
ناشناس
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
فقط کولر نیست صدای ضبط رو پایین میاری میگه ببر بالا ، بالا هست میگن بیارید پایین انگار بدهکاری به این ملت
راننده اسنپ
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
شاخو از ما بدبختا بکشید بیرون مارو خدا زده...
کامران
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
وی می‌افزاید: در رانندگی شهری و به شرط وجود ترافیک، استفاده از کولر، بین هفت تا ۱۰ درصد ......
بسیار مزخرف و بی پایه و اساس
کی اینو به شما گفته که اومدی تایپ کردی؟؟؟
محمد جواد دیهیم
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
در استان یزد خیلی از مسافران به خاطر ویروس کرونا اعتقاد دارند که کولر عامل انتقال ویروس می شوند حتی ڃند مسافر داشتم گفتند اقا کولرت را خاموش کن شیشه اتم پایین کن بعدا سوار شدن
مهدی عطائی
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
سلام لطفا بفرمایید به کارشناسان اسنپ وتپ سی که براتون کارسناسی کردن بفرمایند از موقعی که دکمه a/cرو فشار میدهید تمام قطعات موتور روغن موتور رینگ .پیستون.یاطاقان ها .سوپاپ ها انگشتی و کمپرسور کولر گاز کولر اگزوز انواع سنسورها و خودECUدرگیر میشوند ایا اینها استهلاک پذیر هستند تمام لوازم خوردو از سال 97تا الان حدود 600درصد افزایش قیمت داشتند وبی کیفیت ایا به غیراز این هزینه اجاره منزل متری3.000.000تومان هزینه خوراک هزینه پوشاک اینها افزایش پیدانکرده یا راننده سپر اهنی داره شرکت 18درصد کمیسیون برمیداره مگر چقدر هزبنه میکنند ایا فقط راننده گناهکاره ایا شرکت کمک هزینه تعمیر خودرو شارژ گاز یا چیزی میده به راننده
راننده اسنپ
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
سلام پارسال سه ماه تابستان تمام روز را با کولر روشن کار کردم آخر کار هم امتیاز من آمد پایین عملا جای تشکر مسافر عزیز بود ولی امسال در هوای خنک کار میکنم در آمد، آمد پایین ولی فکر وراحت استهلاک ماشین هم آمد پایین
سجاد
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
زررررررررررررررررررررررررررره مفت بلغورنکنید.به بنزین ربطی نداره.
علی
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
کرایه ها افتضاح پایینه اصلا بصرفه نیست انصافم خوب چیزیه
مهدی
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
عزیزان علاوه بر استهلاک بالا خودرو در تابستون حتی بدون کولر الان زمان استفاده از کولر نیست اونم در شهری که بیش از هفت هزار نفر راهی بهشت زهرا شدن...به خدا اینا مسافر نیستن یزیدن حتی اگه بدوننن صد درصد با کولر شما کرونا میگیرن این ریسکو میکنننن فکر میکنننن ما مفت پول در میاریم و از چیتگر طرف میره حکیمه با سی تومن خیلیه و باید انتقامش با اوردای بیجا و کولر بگیره خودشم میدونه ماشینی مثل پراید فوت کولرش باعث نابودی موتورش میشه تا سوار میشه میگه کولر نمیزنی بگو اخه میشد خودمون نمیزدیم که تو به ما بگی ....
رضا
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
نوشتید که چرا رانندگان اسنپ و تپسی، کولر نمی‌زنند و باید در جوابتون بگم آخه چس تومن کرایه اصلا میصرفه که کولر بزنیم که باعث مصرف بیشتر سوخت و از بین رفتن و خالی کردن باطری و نیاز هرساله به شارژ گاز کولر و فشار به موتور ماشین بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
خودمدیر بیاد جای راننده چند روز رانندگی کنه بعد واسه یه خرابی بره تعمیرگاه ببینه چه خبره. قطعه اصلی که نیست اجرتها هم که واویلا.
مهدی
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
کرایه ها بسیار پایینه و هزینه استهلاک بسیار بالا...اسنپ و تپسی باید برای این مشکل فکری کنه تا راننده با خیال راحت کولر روشن کنه
ناشناس
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
تقریبأ ۹۰درصد مسافران توی ماشین شخصی خودشان کولر را روشن نمیکنن ولی توی اسنپ و تپسی که میشینن با یه قیافه حق به جانبانه برای چندر قاز کرایه که مشخصه کی داره بیشتر سود میبره تقازای کولر میکنن مثل اینکه مال موفت زیر پاشون افتاده ,
مقداد
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
هوالرزاق
سلام اومدم به متن اعتراض کنم دیدم همکارا حسابی از خجالت تون در اومدن. قبل از حرف اصلیم یه جمله بگم. دم مادرم گرم که میدونه من چه زحمتی میکشمو همیشه به راننده های اسنپ احترام میذاره ولی اهااااااای مردمی که به کرایه ها معترضید به همین زودی یادتون رفته تا همین چندسال پیش آژانس گرفتن فقط مال مایه دارا بودو اکثرمون سواری و اتوبوس و مترو سوار میشدیم؟؟؟؟؟ حالا که با ده تومن بیس تومن از اینور تهران میرید اونور تهران (تازه اون موقع ها پراید ۸ تومن بود الان ۸۰ تومن) حالا طلبکارم شدید؟؟؟؟
خدا سرنوشت هیچ قومی رو تغییر نمیده مگر به دست خودشون.
یاحق
مهدی
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
لطفا یک گزارش هم از تاکسی ها تهیه کنید که آیا کولر روشن می کنند ؟
ناشناس
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
میدونم پخش نمیشه اما بازم نوشتم چون دست شما با اسنپ و تپسی تو یه سفرست
1.کمیسیون ناحق 15 درصدی که میخوان مثل آژانس ها بگیرن اما کرایه هاشون نصف اونا هم نیست
2.ببینید اسنپ و تپسی چند تا راننده داره چقدر کمیسیون میگیره در روز آیا سر به فلک نمی‌کشه چه امکاناتی تا حالا به راننده داده
3. پولی که 24 ساعت بعد واریز میشه ببینید سود اون چقدر میشه
4..این 20 هزار تومن های که هر کدوم شون تو حساب ما بلوکه میکنن یه حساب سرا انگشتی کنید ببینید چند تا راننده هست تو کشور که این پول تو حساب شرکت بلوکه شده یه ضرب و تقسیم ساده هست
پس خواهشا دنبال کولر گرفتن نگردید با این کرایه های کم و تورم زیاد دنبال پرتقال فروش بگردید که انقدر داره ظلم میکنه که همه اگه سیگار و موز بفروشن بهتره تا اسنپ و تپسی کار کنن
خسرو
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
من به عنوان یک راننده تاکسی اینترنتی که دو سال فعال هستم، دقیقا این افزایش قیمتی رو که تو گزارش نوشته رو ندیدم، چرا همه هزینه هارو باید راننده بده، آژانس ها که اون همه کرایه میگرین، برای روشن کردن کولر 10 درصد اضافه میگیرن. حالا این شرکت ها با اون کرایه بی ارزش کولر هم روشن میخان. از بس کرایه ها پایین هست بعضی از مسافرها توقعشون بالا رفته
محمد ابراهیم زارعی
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
آقای کارشناس جوابتوگرفتی پس لطفا کمی تحقیق کنید بعدأ مطلب بنویسید مردحسابی بااین وضع گسترش کورنا آیا به نظرشما کولر گرفتن درسته؟؟؟؟؟؟؟
میثم
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
اگر راست میگین برید به وزارت نفت بگید سهمیه این تاکسی‌ها رو بده تا براتون کولر بزنیم
ناشناس
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
نگارنده نا محترم گویی از کره مریخ تشریف اوردن که گویی تورم یک درصد وهمه چیز گل وبلبل فقط چرا راننده کولر براشون روشن نمیکنه که ایشون خنک بشن.چقدر کرایه دادی که توقع کولر هم داری ولابد بعدش هم میگی راننده باید ماساژت بده .بالخره پول دادی .چقدر وقیحین شماها چقدر بی وجدانید شماها .یکبار نمیگین این کرایه ها چرا اینقدر پایین .مسیر بیست هزارتومنی رو اسنپ کرایه میزنه ده هزار تومن بعد توقع کولر داری .چرا یکبار به حرف راننده ها گوش نمیکنی .اصلا شماها فکر میکنید به حرفی که میزنین .میدونی اینایی که میان اسنپ همشون مجبورن .همشون شغلشون رو از دست دادن ومجبورن بیان اسنپ تا بتونن فقط شکم زن وبچشون رو سیر کنن
علی
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
من موندم مگه تاکسی های خطی، که کلی سهمیه بنزین دریافت میکنن و کمیسیون هم نمیدن مگه همیشه کولر روشن میکنن برامسافر، که از راننده اسنپ و تپسی همچین انتظاری داید؟
ارسال نظر