تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۹

پیمایش 700 کیلومتری مرسدس بنز EQS تایید شد+عکس

ردهمایی‌‌های سهامداران عموما به موضوعاتی اختصاص دارند که برای بیشتر مخاطبین فاقد جذابیت لازم هستند. اما گهگاه در این گردهمایی‌ها مدیران به جزئیات و نکات مهمی درباره محصولات آینده اشاره می‌کنند.
اقتصاد۲۴-گردهمایی سالانه سهامداران دایملر که به خاطر شیوع ویروس کرونا این بار به صورت آنلاین برگزار شد، یکی از این موارد بود. الا کلنیوس مدیرعامل دایملر در این گردهمایی پس از صحبت درباره اثرات کووید -19 بر میزان فروش خودرو، به خبرهایی هیجان‌انگیز در رابطه با نسل جدید S کلاس پرداخت.
بیشتر بخوانید:خودرو کلاسیک Deronda G400 در حراجی به‌فروش می‌رسد
نسل بعدی S کلاس با پیشرانه تمام الکتریکی و با نام EQS نیز تولید خواهد شد. به گفته آقای کلنیوس این مدل از همان ابتدا به عنوان یک مدل برقی توسعه یافته و کاملا متفاوت از S کلاس معمولی خواهد بود.
جالب‌ترین نکته در مورد مرسدس بنز EQS با مسافت قابل پیمایش آن در ارتباط است؛ درست مثل کانسپتی که سال گذشته معرفی شد، این خودرو توانایی پیمودن بیش از 435 مایل (700 کیلومتر) مسافت را دارا خواهد بود. آنطور که آقای کلنیوس افزوده باتری‌های اختصاصی دایملر نقشی کلیدی در دستیابی به چنین رکوردی ایفا خواهند کرد. این باتری‌ها در کارخانه Untertürkheim اشتوتگارت تولید خواهند شد.

البته ذکر این نکته ضروی است که مسافت اعلامی از سوی مدیرعامل دایملر بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده؛ هر چند این استاندارد در مقایسه با سیکل قدیمی‌تر NEDC بسیار واقع‌گرایانه‌تر است، اما تجربه نشان داده استاندارد آمریکایی EPA تطابق بیشتری با شرایط واقعی دارد. از این رو احتمال اینکه برد حرکتی مرسدس بنز EQS در رانندگی‌های روزمره کمتر از 700 کیلومتر باشد، زیاد است.

بد نیست بدانید نسخه Long Range Plus از تسلا مدل S با برد حرکتی 402 مایل (647 کیلومتر) بر اساس استاندارد EPA تبلیغ شده و اولین خودروی الکتریکی با توانایی پیمایش بیش از 400 مایل محسوب می‌شود. در اروپا قوی‌ترین نسخه مدل S می‌تواند با یک بار شارژ و مطابق با استاندارد WLTP تا 379 مایل (610 کیلومتر) مسافت را پشت سر بگذارد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا مرسدس بنز EQS توان رقابت با این نسخه‌ها را خواهد داشت یا خیر.

به غیر از مرسدس بنز، کمپانی جگوار هم خود را برای تولید نسل آتی XJ با پیشرانه تمام الکتریکی آماده می‌کند. این خودرو به دلیل تاخیر در برنامه‌ها اواخر سال 2021 از راه خواهد رسید.
رقیب دیرینه مرسدس بنز یعنی ب‌ام‌و نیز تایید کرده که سری 7 بعدی نسخه‌ای تمام الکتریکی خواهد داشت. برخی گزارش‌ها حکایت از آن دارد سومین برند لوکس آلمانی یعنی آئودی هم می‌خواهد در سال 2024 از A9 E-Tron رونمایی کند
منبع: زومیت
ارسال نظر