تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
بررسی تاثیر کرونا بر لوازم الکترونیکی

کرونا چقدر مصرف تلویزیون و کامپیوتر را افزایش داد؟

به دنبال اقدامات انجام شده برای مهار ویروس کرونا و خانه‌نشینی مردم سراسر جهان، میزان استفاده از لوازم الکتریکی مانند تلویزیون، رایانه، مایکرویو و ... به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
 
اقتصاد۲۴- به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده به واسطه بیماری کووید-۱۹ و در خانه ماندن میلیون‌ها نفر، میزان استفاده و علاقه به محصولات الکتریکی به طور چشمگیری در حال افزایش است.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط آژانس بین‌المللی انرژی با استفاده از شاخص حجم جست و جوی Google Trends، تجسس برای لوازم الکتریکی محبوب مانند رایانه و تلویزیون نسبت به سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹، نمره شاخص حجم جست و جو برای تلویزیون تنها ۴۶ بود، در حالی که برای سال ۲۰۲۰ به ۶۰ رسیده است. همچنین نمره این شاخص برای جست و جوی رایانه‌های شخصی از ۶۸ در سال ۲۰۱۹، به ۸۸ در ژوئن ۲۰۲۰ رسیده است. تمایل به مایکرویو و مخلوط‌کن نیز نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بود.
این گزارش در ادامه نشان می‌دهد که چگونه کارایی انرژی برای افرادی که وسایل الکتریکی بیشتر در مدت زمان طولانی‌تر استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری می‌یابد.

این روند برای شدت انرژی دستگاه (اندازه‌گیری شده توسط گیگاژول در هر خانوار) در دو دهه گذشته برای برخی از بزرگترین کشور‌های جهان از جمله آمریکا افزایش یافته، که میزان آن از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸، ۱۳ درصد بیشتر شده است.

ژاپن و بریتانیا از جمله کشور‌هایی بودند که به میزان قابل توجهی کاهش در شدت انرژی دستگاه را تجربه کردند و میزان آن به ترتیب ۲۰ و ۲۵ درصد نزول کرد.

در نمودار ارائه شده، شاخص حجم جستجو برای لوازم الکتریکی محبوب در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید؛
 
منبع: اقتصاد آنلاین
ارسال نظر