تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۹

رسوایی فالوئرهای فیک بازیگران هندی

 حدود ۴۸درصد فالوئرهای پیج پریانکا چوپرا و  دیپیکا پادوکن جعلی هستند.
اقتصاد۲۴ - در پی گزارش هفته نام The week هند، پلیس بمبئی اعلام کرده که تحقیقاتی درباره سلبریتی های شبکه های اجتماعی آغاز کرده و بازیگران مشهور هندی مانند دیپیکا پادوکن و پریانکا چوپرا هم برای ارائه توضیحات احضار شده اند. بنا به این گزارش ده سلبریتی هندی برای لایک فیسبوک، فالوئر فیک اینستاگرام و ریتوئیت در توئیتر به یک گروه بین المللی، پول پرداخت کرده اند و 170 فرد مشهور هندی به عنوان مطلع در این پرونده جهت بازجویی به پلیس بمبئی فراخوانده شده اند.
بیشتر بخوانید:بهترین سریال‌ قرن انتخاب شد
این تحقیقات بعد از این آغاز شد که یک خواننده هندی به نام بوومی تریودی برای ساختن یک صفحه جعلی به اسم خودش، از یک گروه تبلیغاتی شبکه های اجتماعی شکایت کرد. حالا این پرونده شامل 54 شرکت مختلف شده که خدماتی از جمله فالوئر فیک ارائه می دهند و به کمک این اعداد بازاریابی و تبلیغات می کنند. امری که پلیس هند آن را غیر قانونی و کلاهبرداری خوانده.

این تحقیقات به این نتیجه رسیده که حدود 48 درصد فالوئرهای پیج پریانکا چوپرا و دیپیکا پادوکن جعلی هستند. این در حالی است که چوپرا حدود 55 میلیون و پادوکن حدود 51 میلیون فالوئر در اینستاگرام دارند. این آمار سبب می شود که تبلیغات انجام شده بر روی پیج های این سلبریتی ها بر اساس آمار دروغین باشد. پلیس بمبئی همچنین اعلام کرده که یکی از شرکت‌هایی ارائه دهنده این سرویس، سایتی به نام followerskart.in است که در فرانسه ثبت شده و به همین دلیل با کمک وزارت امورخارجه هند، پلیس بمبئی از دولت فرانسه برای این پرونده، کمک خواسته است.

این اولین باری است که یک نهاد قضایی مانند پلیس علیه فالوئرهای فیک در صفحه سلبریتی ها و درآمدهای ناشی از آن اقدام می‌کند، حالا باید دید که این اتفاق و نتیجه نهایی این پرونده چه تاثیری در سیستم تبلیغات شبکه های اجتماعی و اینفلوئنسر مارکتیگ خواهد گذاشت.

ارسال نظر