تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

پمپئو: آماده کمک به مردم لبنان هستیم!

 وزیر خارجه آمریکا در یک پیام توئیتری مدعی شد که واشنگتن آماده ارائه کمک به مردم لبنان است!
اقتصاد۲۴ - هندوستان تایمز گزارش داد، «مایک پمپئو» روز سه شنبه در واکنش به انفجار‌های مهیب بیروت در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما در حال بررسی وضعیت هستیم و برای کمک به مردم لبنان جهت نجات از این تراژدی وحشتناک آماده هرگونه کمکی هستیم».

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده منتظر دریافت یافته‌های مقامات لبنانی در مورد علت وقوع این انفجارهاست؛ انفجار‌هایی که دست کم ۷۳ کشته برجای گذاشت و بندرگاه این شهر مدیترانه‌ای را به شدت ویران کرد.

پمپئو در ادامه مدعی شد که «تیم ما در بیروت در مورد خسارت گسترده به این شهر و مردمی که گرامی می‌دارم، به من گزارش دادند، خساراتی که در زمان بحران عمیق کنونی یک چالش مضاعف به شمار می‌روند».

بیشتر بخوانید: گزارشی کامل از انفجار مهیب در بندر بیروت لبنان/ ۳۰ کشته و ۲۵۰۰ زخمی +عکس و فیلم

گفتنی است که سفارت آمریکا در بیروت، شهروندان آمریکایی ساکن در این شهر را به پناه گرفتن در منازل خود تشویق می‌کند. در یک اخطاریه امنیتی آمده است: «گزارش‌هایی مبنی بر انتشار گاز‌های سمی در اثر این انفجار وجود دارد، بنابراین همه در این منطقه باید در داخل خانه بمانند و در صورت اینکه ماسک در دسترس آنهاست، از آن استفاده کنند».

گفتنی است که وقوع دو انفجار مهیب در بندر بیروت در عصر روز سه شنبه دست کم ۷۸ کشته و بیش از ۳،۷۰۰ تن زخمی برجای گذاشت.
منبع: مهر
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بهنام
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
با شنیدن این خبر واقعا چه فکری میشه کرد در مورد کسی که در ماه های گذشته سخترین تحریم های مالی رو با هدف اوردن فشاری اقتصادی به مردم کشور لبنان بوده رو انجام داده ..، الان پیشنهاد کمک به همون مردم رو داره میده ..، باور کردن این موضوع توهین به شعور خودمان بحساب میاد
و همه این اتفاقات و مابقی اتفاقات در خاور میانه بر علیه مردم این منطقه یه دلیل بیشتر نداره اونم امنیت کشور فاشیست اسرائیل بوده و هست و خواهد بود
ارسال نظر