تاریخ انتشار: ۲۰:۳۱ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹

عرضه و تولید مسکن پایدار از برنامه‌های دولت است

وزیر راه و شهرسازی گفت: اجرای با برنامه منسجم و پایدار طرح های بازآفرینی شهری با برنامه مشخص از برنامه های دولت است تا شاهد هیچگونه حاشیه نشینی و بافت فرسوده در کشور نباشیم.
 
اقتصاد۲۴ - محمد اسلامی روز چهارشنبه ۱۵ مردادماه در جریان سفر به استان مرکزی در آیین کلنگ زنی پروژه مشارکتی ۲۴۰ واحدی اقدام ملی مسکن در کوی سجادیه اظهار کرد: کوی سجادیه اراک یکی از مصادیق درست طرح بازآفرینی شهری است و این منطقه ظرفیت اجرای فاز چهارم این طرح را نیز دارد.

وی افزود: سازندگان، کارگران و انبوه سازان باید اراده و توان خود را جهت حفظ کیفیت مسکن در طرح اقدام ملی مسکن بکار گیرند و همچنین در راستای این طرح باید معماری ایرانی و اسلامی نیز مورد توجه باشد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در راستای طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۲۰ هزار واحد در استان مرکزی پایه گذاری شده و اجرای آن دغدغه مردم در جهت مسکن را کاهش خواهد داد.

استاندار مرکزی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: علیرغم شرایط اقتصادی و تحریم‌های موجود؛ در استان ۸۰ پروژه راه و شهرسازی فعال است.
بیشتر بخوانید: آغاز پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان مرداد

سید علی آقازاده افزود: در این شرایط مشارکت کنندگان و سرمایه گذاران به کمک آمده اند و با کمک آن‌ها اقدامات بزرگی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن در استان و بویژه شهر اراک در ماه‌های اخیر قیمت صعودی داشته ادامه داد: در استان مرکزی زمین برای هشت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزارنفر در اراک و ساوه تامین شده و عملیات اجرایی تعداد زیادی از این طرح‌ها آغاز شده که ساخت این واحد‌ها تاثیر بالایی در کاهش تقاضای مسکن خواهد داشت. حدود ۱۲ هزار واحد نیز در مهاجران و امیرکبیر ایجاد خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از پل سنجان نیز بازدید کرد.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظر