تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۹

ارتقای سرانه مصرف شیر عزم جدی رسانه‌ها را می‌طلبد

مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به کمبود سرانه مصرف شیر و فرآورده های شیری خواستار عزم جدی رسانه ها در توسعه سلامت شد.
 
اقتصاد۲۴ - به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، در نشست خبری عبداله قدوسی مدیر عامل شرکت صنایع شیر ایران، ضمن اشاره به آمار‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در کاهش سن ابتلا به پوکی استخوان، کوتاه شدن قد کودکان ایرانی و ابتلای به سوء تغذیه ناشی از عادات بد غذایی، بر نقش رسانه‌ها در توسعه سلامت کشور تاکید کرد.

عبداله قدوسی افزود: بر اساس استاندارد‌های جهانی، سرانه مصرف لبنیات برای هر نفر سالانه ۱۸۰ کیلوگرم است و کم‌تر از این میانگین شامل سوءتغذیه می ‎شود که متاسفانه سرانه سالانه مصرف در ایران کمتر از ۸۰ کیلو گرم است.

او تاکید کرد: پگاه آماده هر گونه همکاری با اصحاب رسانه در راستای توسعه سلامت جامعه است و در این راستا نیز با اجرای برنامه‌های منسجم و متعدد فرهنگسازی در قالب مسئولیت اجتماعی، ایفای نقش کرده است.

بیشتر بخوانید: جهش تولید، فروش و سود صنایع شیر ایران در ۳ ماهه ۹۹

مدیر عامل صنایع شیر ایران تصریح کرد: بروز شایعاتی از جمله آفلاتوکسین در حوزه لبنیات، چون بدرستی از سوی رسانه‌های مرتبط با حوزه صنعت غذا تبیین نشد، کاهش سرانه مصرف را درپی داشت و در این میان عزم جدی رسانه‌ها در رفع ابهامات جامعه بسیار تاثیر گذار است.

حامد شمس رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به ظهور شبکه‌های اجتماعی و پدیده شهروند خبرنگار، تصریح کرد: توسعه رویکرد مطالبه گری افزایش سرعت پاسخ دهی را در پی داشته و این رویکرد فعالانه، ضریب نفوذ پیام را بهبود داده است.

سید جعفر میر مدیر عامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران، با اشاره به تولید متنوع و کیفی محصولات بعنوان اولین شرکت لبنی در ایران، تاکید کرد: پگاه تهران با کسب نشان‌های استاندارد‌های ملی و بین المللی، گواهی صنعت سبز و استاندار‌های زیست محیطی نقش موثری در جهت ارتقای مستمر کیفیت ایفا کرده است.
 
ارسال نظر