تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۹

۵ ویژگی جالب و شگفت انگیز انجیر

یکی از میوه‌هایی که هم تازه و هم خشک شده آن طرفداران زیادی دارد، انجیر است. انجیر به عنوان یک میوه تابستانی که دارای شیرینی بینظیر و عطر دلنشینی است طرفداران زیادی دارد. همچنین خشک شده این میوه را می‌توانید در طرف آجیل خانه خود پیدا کنید.
اقتصاد۲۴ - انجیر از خانواده توت‌ها است. با اینکه می‌توانید از خوردن آن در تمام طول سال لذت ببرید، اما خوردن انجیر تازه با پوستی لطیف دانه‌های بسیار ریز و ریشه‌های ظریف لذتی است که نباید آن را از دست بدهید.
این میوه را نه تنها در سبد میوه خانه می‌توان یافت کرد بلکه می‌توان آن را بخش شیرین غذا و سالاد‌های بسیاری یافت.

حالا به معرفی ۵ ویژگی جالب و شگفت انگیز انجیر می‌پردازیم:

مدیریت وزن: انجیر یک منبع مغذی از فیبر است و وجود فیبر در رژیم غذایی برای کنترل وزن بسیار مناسب است و همچنین به دستگاه گوارش نیز کمک می‌کند.

کاهش فشار خون: از آن جا که انجیر حاوی پتاسیم سرشار است ماده بسیار مناسبی برای کنترل فشار خون است چرا که یکی از عوامل موثر فشار خون یعنی سدیم را کنترل می‌کند.

تقویت سلامت باروری: در یونان باستان به انجیر به عنوان یک میوه مغذی که می‌تواند قوه باروری و تولید مثل را بهبود ببخشد نگاه می‌کردند و امروزه نیز این اعتقاد به اثبات رسیده است.

بیشتر بخوانید: در روز‌های گرم تابستان «آب گرم» بنوشید

کمک به سلامت قلب: انجیر به شکل موثری میزان تری گلیسیرید موجود در خون را که باعث بیماری‌های قلبی می‌شود را کنترل می‌کند و موجب بهبود سلامت قلب می‌شود.

بهبود یبوست: فیبر‌های موجود در انجیر به دستگاه گوارش کمک می‌کند تا فعالیت خود را بهتر انجام دهد که در نتیجه می‌تواند یبوست را بهبود ببخشد.

تقویت استخوان ها: کلسیم زیادی که در خشک شده‌ی میوه انجیر وجود دارد منبع مناسبی برای تامین کلسیم بدن است، زیرا بدن ما به تنهایی کلسیم تولید نمی‌کند و آن را از مواد غذایی تامین می‌کند.

تنظیم کننده قند خون: همانطور که گفته شد انجیر دارای پتاسیم است که وجود پتاسیم کافی در بدن به تنظیم میزان قند جذب شده در بدن کمک می‌کند.
ارسال نظر