تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹

اموال به ناحق تحصیل شده دلالان زمین و مسکن باز پس‌گیری می‌شود

یزد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، گفت: یکی از گام‌های مهم طرح برخورد با دلالان زمین و مسکن، شناسایی و بازپس گیری اموال به ناحق تحصیل شده سودجویان و دلالان زمین و مسکن که مرتکب اعمال خلاف قانون شده‌اند، است.
اقتصاد۲۴ - «محمدحسین رحیمی زاده» از برگزاری دو کمیته فنی جهت بررسی دقیق زوایای اجرای این طرح خبر داد و گفت: با حضور تعدادی از مسئولان مرتبط، کارشناسان، صاحب نظران، حقوقدانان و افرادی از اتحادیه و صنف مشاورین املاک، دو کمیته فنی تشکیل و نظرات و پیشنهادات جمع بندی گردید.
بیشتر بخوانید:ورود بانک‌ها به بازار مسکن ممنوع است
این مقام قضایی افزود: مقرر است سامانه ای طراحی شود تا اطلاعات لازم در آن بارگزاری و قیمت‌های پیشنهادی که بر اساس نظر کارشناسان تعیین شده در سامانه درج گردد.  

وی بر پلمب بنگاه های املاک غیر مجاز تأکید و اظهار کرد: اتحادیه املاک باید هرچه سریعتر به اعلام لیست بنگاه های املاک مجاز و فراخوان برای اخذ مجوز املاک غیر مجاز، پس از احراز صلاحیت عمومی آنها اقدام کند و بعد از آن در صورت عدم اخذ مجوز، نسبت به پلمب بنگاه‌های غیر مجاز اقدام نمایند.
 
رحیمی‌زاده تصریح کرد: اصل برخورد با بنگاه املاک غیر مجاز، وظیفه صنف و اتحادیه است اما به لحاظ نبود نظارت صحیح  و برخورد، دستگاه قضایی از حیث احیای حقوق عامه ورود می‌کند.  
منبع: ایسنا
ارسال نظر