تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند خبر داد:

افتتاح چهار طرح تولیدی منطقه آزاد اروند در هفته دولت

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند در افتتاح نهمین پروژه تولیدی صنعتی نهضت جهش تولید در سرزمین فتح از افتتاح چهار طرح تولیدی در هفته دولت خبر داد و گفت: چهار طرح تولیدی و ۲ واحد خدماتی و تجاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی به میزان ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با اشتغال ۳۲۰ شغل مستقیم در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

اقتصاد۲۴ - موسوی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود مرتضی بانک مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی و سایر مسئولان کشوری و استانی در افتتاحیه طرح صنعتی، خدماتی و تجاری منطقه آزاد اروند در هفته دولت حضور داشته باشند.

مدیر عامل منطقه آزاد اروند در این آیین نیز گفت: هدف از راه اندازی این واحد‌ها توسعه صنایع پایین دستی و کوچک در صنعت تولید نهایی است.

اسمعیل زمانی افزود: این مجموعه کامل به عنوان صنایع کرونایی تعریف شده و با ظهور این صنایع تولیدات بهداشتی ویژه مصرف آن‌ها بالا رفته و به تولیدکنندگان این نوید را می‌دهد که فقط به بازار منطقه نظر نداشته باشند بلکه بازار کشور‌های همسایه را هم در نظر بگیرند.

وی افزود: در هفته گذشته در نشست و دیداری که با استانداران مناطق جنوبی عراق داشتیم آن‌ها متقاضی محصولات بهداشتی صنایع کرونایی همچون اکسیژن و ماسک بوده اند.

بنا به این گزارش واحد تولیدی ماسک شرکت لطیف پاک افق اروند در سال جهش تولید و در سرزمین فتح با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند در شرکت شهرک صنعتی آبادان افتتاح شد.

همچنین از خط تولید جدید نوشابه شرکت زمزم، واحد صنعتی لوتوس تولیدکننده انواع روشویی و کابینت حمام و شرکت پارس اروند تولید لامپ با حضور مسئولان منطقه آزاد اروند بازدید شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
منبع: منطقه آزاد اروند
ارسال نظر