تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز شنبه ۲۵ مرداد ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت موارد ابتلا و فوتی ناشی از کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.
اقتصاد۲۴ - دکتر سیماسادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۹۴۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

به گفته وی، ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز جمعه ۲۴ مرداد ۹۹

لاری ادامه داد: تا کنون دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

وی درباره استان‌های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری گفت: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین در توضیح وضعیت استان هرمزگان گفت: در این استان خیز ضعیف بیماری را در اسفند ماه و خیز متوسط را در فروردین ماه سال جاری داشتیم و متاسفانه از نیمه دوم اردیبهشت شاهد خیز شدید در ابتلا و بستری ناشی از کرونا در اغلب شهرستان‌های این استان هستیم؛ به طوری که در روز‌های پایانی خردادماه تعداد موارد ابتلا و بستری در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

وی ادامه داد: با همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت ستاد استانی، از هفته اول تیر ماه نمودار ابتلا و بستری در این استان روند نزولی به خود گرفته، اما علیرغم این روند کاهشی، در برخی شهرستان‌های استان وضعیت شیوع بیماری همچنان حساس و شکننده است؛ به طوری که در هفته گذشته دو شهرستان به شهرستان‌های در وضعیت قرمز آن اضافه شد و به این ترتیب در حال حاضر پنج شهرستان کیش، پارسیان، جاسک، قشم و میناب در وضعیت قرمز بیماری هستند و بندرلنگه نیز در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی همچنین گفت: تنها نقطه سبز کشور و بدون بیماری کرونا در جزیره ابوموسی بود که متاسفانه در هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.

لاری ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک در استان هرمزگان بیش از ۸۷ درصد است و بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و کمترین میزان آن در پایانه‌های مسافری درون شهری و آرامستان‌ها است. درخواست داریم تا هموطنان در این استان با اهتمام بیشتر در رعایت پروتکل‌ها و استفاده جدی‌تر و از ماسک را داشته باشند تا به این ترتیب تداوم روند کاهشی در موارد ابتلا و بستری و نهایتا خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز و هشدار را شاهد باشیم.

وی همچنین از هموطنان خواست تا از هر گونه سفر غیرضروری به ویژه به شهرستان‌های قرمز این استان خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: چند دقیقه در کنار فرد مبتلا بمانیم کرونا می‌گیریم؟

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن خداقوت به کادر بهداشت و درمان و جهادگران عرصه سلامت که متحمل زحمات و سختی‌های فراوانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، گفت: مطمئنا رشادت‌های این عزیزان در تاریخ مرز و بوم کشور ماندگار خواهد بود و امیدواریم با رعایت اصول سه گانه فاصله گذاری اجتماعی، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.
ارسال نظر