تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
نیمه دوم سال اتفاق خواهد افتاد؛

آغاز تولید روزانه ۱۲۰ تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو

پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راس دام سنگین در منطقه آزاد ماکو، با ۱۱۷ هکتار مساحت از پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصدی برخوردار بوده و فاز اول آن به پایان رسیده است.
اقتصاد۲۴ - مرتضی صابر با اشاره به اینکه پروژه ارس دام آرشام منطقه آزاد ماکو در ۱۱۷ هکتار مساحت احداث می‌شود، اظهار داشت: ۴۰ هکتار از این مساحت فنس‌کشی شده است و هم اکنون از پیشرفت ۳۶ درصدی برخوردار است.

صابر با اشاره به اینکه این پروژه با پشتیبانی ۱۰۰۰ هکتار زمین کشت علوفه در کنار روستای قیقاچ پلدشت قرار دارد، افزود: طی ۲۰ روز آینده دام وارد مدار تولید محصولات لبنیاتی خواهد شد.

وی، عنوان کرد: با اتمام و بهره برداری از این طرح، ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.
بیشتربخوانید: منطقه آزاد ماکو، منطقه‌ای با قابلیت تبدیل شدن به هاب تجارت بین‌المللی و تولید و صادرات محصولات کشاورزی
مدیر پروژه ارس دام آرشام ماکو با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسیده، بیان داشت: فاز اول این پروژه، سوله‌ای به مساحت ۵ هزار متر مربع است که با ۴۰۰ تلیسه در نیمه دوم سال به بهره برداری خواهد رسید.

صابر با اشاره به اینکه احداث پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راس دام سنگین ارس دام آرشام، ۱۲۰ تن شیر در روز تولید می‌کند، ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد هزینه کل پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه عظیم یکى از زیر مجموعه هاى شستا ـ هـلدینگ صدر تامین ـ شرکت فکا است و یک تحول چشم گیر در سطح شمالغرب کشور در حوزه دامپرورى ایجاد می‌کند.
 
منبع: مرزداران
ارسال نظر