تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز شنبه ۱ شهریور ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۰۲۸ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
اقتصاد۲۴ - دکتر سیماسادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۱ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۷۰۷ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۳۵۶ هزار و ۷۹۲ نفر رسید.

به گفته وی، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۶ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۵۰۲ نفر رسید.

لاری افزود: خوشبختانه تا کنون ۳۰۷ هزار و ۷۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

وی گفت: ۳۸۵۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹
به گفته لاری، تا کنون سه میلیون و ۱۱ هزار و ۳۱۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت استان‌های در شرایط قرمز گفت: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری با اشاره به استان‌های در شرایط هشدار نیز گفت:همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
لاری با اشاره به اول شهریورماه و بزرگداشت زادروز شیخ الرئیس ابوعلی سینا، ستاره پرفروغ عرصه طب ایران، ضمن گرامیداشت و ادای احترام به شهدای مدافع سلامت کشور، فرا رسیدن این روز را به جامعه پزشکی تبریک گفت.

وی در این باره افزود: ملت ایران اسلامی در تمام برهه‌ها شاهد حماسه سازی و رشادت‌های افتخارآفرینان خویش در مبارزه با مخاطرات بوده اند. از اسفند ماه سال گذشته نیز با شیوع کرونا خدمتگزاران نظام سلامت از جمله پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، ازمایشگاهیان، نیرو‌های بهداشت محیط و حرفه ای، دستیاران تخصصی دانشجویان پزشکی و کلیه پرسنل همچون رزمندگان دوران دفاع مقدس، در خط مقدم مبارزه با کرونا پا به میدان گذاشته و با جانفشانی‌ها و رشادت‌های بی وصف خویش جلوه‌هایی از عشق و ایمان را به نمایش درآوردند و در این مسیر دشوار به تعدادی به بیماری مبتلا شدند و درد و رنج ابتلا را به جان خریدند و متاسفانه عده‌ای هم جان خود را در راه التیام بخشی بیماران از دست دادند. مطمئنا نام این عزیزان به عنوان شهدای عرصه سلامت ثبت خواهد شد.

لاری افزود: در زادروز شیخ الرئیس ابن سینا، فیلسوف، طبیب و دانشمند ایرانی بر خورد لازم می‌دانیم تا به رسم حق شناسی، مراتب قدرشانسی خود را به پزشکان و تلاشگران عرصه سلامت کشور ابلاغ نماییم. تاریخ زرین ایران به از خودگذشتگی و جان فشانی‌های این عزیزان افتخار خواهد کرد. امیدواریم مردم نیز با پایبندی به اصول سه گانه بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی مرتب دستها، قدردان تلاش و زحمات جامعه پزشکی باشند و با همدلی و همراهی و لطف و مدد الهی شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: نقش کودکان در گسترش ویروس کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین با اشاره به ایام عزاداری سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، از کلیه شاگردان و شیفتگان مکتب اباعبدالله (ع) خواست تا مراسم عزاداری‌ها را بر اساس دستورالعمل‌های مصوب ابلاغی بر پا کنند.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
کی کاملا تموم میشه ..همش نگرانم ...نگرانی شده قسمتی از روزمرگی زندگیم ..خسته شدم ..بیمارشدم ..ای خدا...مرگ بر چین
مهسا
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
والا ماهم خبر نداریم
ارسال نظر