تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹

۵ توصیه ستاد ملی کرونا برای تعطیلات پیش رو

ستاد ملی مقابله با کرونا با توجه به تعطیلات پیش رو و احتمال سفر رفتن مردم، با انتشار دستورالعمل‌های برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا از هموطنان خواست آن‌ها را رعایت کنند.
اقتصاد۲۴ - این دستورالعمل‌ها که در ۶ بند صادر شده، بدین شرح است:
۱ - براساس آخرین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی فاصله گذاری اجتماعی با ماندن در خانه و حداقل جابجایی در سطح شهر‌ها و جاده‌ها و استفاده از ماسک موثرین‌ترین راه برای پیشگیری از کرونا می‌باشد.

۲ - بررسی میدانی متخصصان اپیدمی وزارت بهداشت طی شش ماه گذشته موید این نکته مهم است که میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا، ارتباط مستقیم با رفتن به سفر در سطح کشور داشته است و لذا رفتن به سفر به معنی قبول ریسک مبتلا شدن و مبتلا کردن سایر هموطنان به ویروس کرونا است.

۳ - کاهش تلفات ناشی از کرونا تنها با کنترل ابتلا به این ویروس میسر بوده و همزمان کمک به کادر درمان برای فراهم آوردن امکان رسیدگی به سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است.

بیشتر بخوانید: نقش کودکان در گسترش ویروس کرونا
۴ - با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا و به همین میزان امکان تغییرات غیر قابل پیش بینی و واکنش این ویروس در بدن انسان، هشدار جدی کارشناسان بر افزایش مراقبت و اجرای دقیق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در پیشگیری از کرونا است.

۵ - در پایان ضمن تشکر مجدد از اکثریت مردم عزیز کشورمان که با همراهی و همکاری با کادر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، حداقل تردد در سطح شهر‌ها و جاده‌ها را داشته اند از اقلیت بی توجه، انتظار دارد به جمع کثیر ایرانیان همراه برای مقابله با کرونا بپیوندند و با توجه به دستورات پزشکان و پرستاران وزارت بهداشت با رعایت کلیه دستور العمل‌ها به کرونا مبتلا نشوند و دیگران را مبتلا نکنند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر