تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹

آخرین آمار جهانی کرونا امروز جمعه ۱۴ شهریور ۹۹

شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۲۶ میلیون و ۴۷۱ هزار و ۷۳۳ نفر رسیده و مرگ ۸۷۳ هزار و ۲۲۳ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

اقتصاد۲۴ - روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بنا بر تازه‌ترین آمار‌ها ۱۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۰۱ نفر از مبتلایان به کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.

در میان شش میلیون و ۹۳۴ هزار و ۲۰۹ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی شش میلیون و ۸۷۳ هزار و ۴۵۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۷۵۰ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۱۹ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۵۲۴ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۸ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۳۰۱ نفر معادل ۹۵ درصد از موارد بهبود یافته و ۸۷۳ هزار و ۲۲۳ نفر معادل پنج درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۳ میلیون مبتلا همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. براساس تازه‌ترین آمارها، شمار مبتلایان در برزیل نیز اکنون از چهار میلیون نفر فراتر رفته و این کشور پس از آمریکا و با آماری چشمگیر از نظر تعداد بیماران و قربانیان کووید ۱۹ جایگاه دوم را در جهان دارد. پیش بینی می‌شود هند نیز به زود به جمع کشور‌هایی با بیش از ۴ میلیون بیمار مبتلا به کرونا بپیوندد.

در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، کشور‌هایی هستند که بالای سه میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمار‌های رسمی خود گزارش کرده‌اند. همچنین در روز‌های اخیر آمار مبتلایان در روسیه نیز از مرز یک میلیون نفر عبور کرد.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار جهانی کرونا امروز چهارشنبه ۱۲ شهریور ۹۹


بر اساس داده‌های رسمیِ کشور‌ها پس از ایالات متحده آمریکا سه کشور برزیل، هند و مکزیک با گذشتن از مرز ۵۰ هزار جانباخته به ترتیب بالاترین آمار جهانیِ قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشور‌هایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۴۴ مبتلا، ۱۹۱ هزار و ۵۸ قربانی

۲. برزیل چهار میلیون و ۴۶ هزار و ۱۵۰ مبتلا، ۱۲۴ هزار و ۷۲۹ قربانی

۳. هند سه میلیون و ۹۳۶ هزار و ۷۴۷ مبتلا، ۶۸ هزار و ۵۶۹ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۹۹۹۵ مبتلا، ۱۷ هزار و ۵۲۸ قربانی

۵. پرو ۶۷۰ هزار و ۱۴۵ مبتلا، ۲۹ هزار و ۴۰۵ قربانی

۶. کلمبیا ۶۴۱ هزار و ۵۷۴ مبتلا، ۲۰ هزار و ۶۱۸ قربانی

۷. آفریقای جنوبی ۶۳۳ هزار و ۱۵ مبتلا، ۱۴ هزار و ۵۶۳ قربانی

۸. مکزیک ۶۱۶ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ۶۶ هزار و ۳۲۹ قربانی

۹. اسپانیا ۴۸۸ هزار و ۵۱۳ مبتلا، ۲۹ هزار و ۲۳۴ قربانی

۱۰. آرژانتین ۴۵۱ هزار و ۱۹۸ مبتلا، ۹۳۶۱ قربانی

پس از آن کشور‌های شیلی با ۴۱۶ هزار و ۵۰۱ مبتلا، ایران با ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ مبتلا، انگلیس با ۳۴۰ هزار و ۴۱۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۱۹ هزار و ۶۸۶ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۱۸ هزار و ۳۱۹ مبتلا، فرانسه با ۳۰۰ هزار و ۱۸۱ مبتلا، پاکستان با ۲۹۷ هزار و ۵۱۲ مبتلا، ترکیه با ۲۷۴ هزار و ۹۴۳ مبتلا، ایتالیا با ۲۷۲ هزار و ۹۱۲ مبتلا، آلمان با ۲۴۸ هزار و ۸۱۴ مبتلا، عراق با ۲۴۷ هزار و ۳۹ مبتلا، فیلیپین با ۲۲۸ هزار و ۴۰۳ مبتلا، اندونزی با ۱۸۴ هزار و ۲۶۸ مبتلا، کانادا با ۱۳۰ هزار و ۴۹۳ مبتلا، اوکراین با ۱۲۸ هزار و ۲۲۸ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی ۱۲۴ هزار و ۴۵۵ مبتلا، قطر با ۱۱۹ هزار و ۴۲۰ مبتلا، بولیوی با ۱۱۸ هزار و ۷۸۱ مبتلا، اکوادور با ۱۱۶ هزار و ۳۶۰ مبتلا و قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۱۲۱ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر