تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹
وزارت صنعت اعلام کرد:

احیا و فعال سازی ۴۲ معدن در سراسر کشور از ابتدای سال ۹۹

گزارش ۵ ماهه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در سال ۹۹ نشان می‌دهد که از ابتدای امسال، ۴۲ معدن در سراسر کشور راه اندازی مجدد شده است.

اقتصاد۲۴ -در این مدت ۵۱۰ معدن در سراسر کشور و در قالب برنامه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس شناسایی و اولویت بندی شده است.

برگزاری بیش از ۱۰ جلسه کمیته فنی مشترک با طرف‌های تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و همچنین جلسات فعال سازی معادن مس کشور، از دیگر اقدامات مرتبط در این خصوص طی ۵ ماه گذشته بوده است.


بیشتربخوانید:وزارت معادن احیا شود؛ نفت و سیاست، معدن را به حاشیه بُرد


در این مدت ۵۰ گزارش اختصاصی پایش استانی و پتانسیل یابی و پایش ۲۰ معدن از ۱۴۶ معدن احیا شده در سال ۹۸ در دستور کار بوده و همچنین بررسی اولیه در خصوص آمار و اطلاعات محدوده‌های اکتشافی اعم از پروانه اکتشاف و گواهی کشف به عنوان پتانسیل‌های معدنی انجام شده است.

محیا نمودن مقدمات ورود معادن کوچک مقیاس به بورس و پیشنهادات مرتبط به آن و همچنین اجرای طرح پروژه آسیب‌شناسی و بررسی جامع شرایط تولید واحد‌های معدنی و فرآوری سنگ‌های تزئینی کشور با محوریت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با مشارکت انجمن سنگ و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه تربیت مدرس طی ۵ ماه گذشته، در زمره اقدامات اجرایی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو بوده) است.

منبع: مهر
ارسال نظر