تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
عادل دریس خبر داد؛

افزایش ۸۰ هزار تنی ظرفیت چهار اسکله بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از ارتقای ظرفیت چهار اسکله این بندر به ۸۰ هزار تن خبر داد.

اقتصاد۲۴ - عادل دریس با اشاره به انجام عملیات تعمیرات اساسی روی اسکله‌های بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: این عملیات روی اسکله‌های شماره ۳۱ تا ۳۴ بندر امام خمینی (ره) به متراژ ۷۴۰ متر و با اعتباری بیش از ۵۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد.

دریس افزود: ارتقای توان و ظرفیت سازه‌های دریایی و مرمت و نگهداری از روساخت‌های بندری به منظور استمرار و ارتقای سطح خدمات بندری، از اهداف انجام تعمیرات اساسی این چهار اسکله در بندر بوده است.


بیشتربخوانید: رشد ۵ درصدی بارگیری و حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره)


وی تصریح کرد: با اتمام پروژه تعمیرات اساسی، ظرفیت باربری این چهار پست اسکله به ۸۰ هزار تن افزایش یافت. در عملیات این تعمیرات اساسی، بخش‌های آسیب‌دیده نیز ترمیم شدند و ۴۹ فندر (ضربه‌گیر) نیز به منظور ارتقای ایمنی پهلوگیری شناور‌ها در اسکله‌ها تعویض شدند.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزود: همه بخش‌های این پروژه تعمیراتی با تکیه بر توان داخلی و بهره‌گیری از تولید ملی و برابر با آخرین استاندارد‌های روز انجام شده است.

ارسال نظر