تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹

آرس پروژه S معرفی شد+ عکس

سوپراسپرت آرس (Ares) با استفاده از پیشرانه و تجهیزات فنی شورولت کوروت C8 تولید می‌شود؛ اما قدرت بیشتر و ظاهری شبیه به ابرخودروها خواهد داشت.
اقتصاد۲۴ - شرکت آرس دیزاین، در مودنا ایتالیا واقع است و دفتر مدیریتی در شهر دوبی کشور امارات متحده عربی دارد. این مجموعه، از سال ۲۰۱۴ طراحی و ساخت بدنه برای انواع موتورسیکلت و خودروهای اسپرت انجام می‌دهد. دنی باهار، موسس و بنیان‌گذار آرس دیزاین، ملیت سوئیسی دارد. او ۴۹ سال پیش در استانبول ترکیه متولد شد؛ اما تحصیلات ابتدایی را در مرز سوئیس و ایتالیا به اتمام رساند. مهم‌ترین سوابق کاری دنی باهار، مدیریت تجاری و بازرگانی برای شرکت‌های مشهوری مثل ردبول و فراری است که در نهایت به مدیر عاملی لوتوس در سال ۲۰۱۱ ختم شد.
بیشتر بخوانید:سریع ترین موتورسوار جهان جان باخت
جدیدترین شاهکار آرس دیزاین، برخلاف دیگر تولیدات این شرکت که متمرکز بر مدل‌های کلاسیک ارائه شده بود؛ آینده‌نگر و مشابه ابرخودروهای مدرن است. پروژه S دارای شاسی و جعبه‌دنده کاملا مشابه با کوروت ۲۰۲۰ خواهد بود؛ درحالی‌که پیشرانه این خودرو امریکایی را، ارتقا داده است.
 
سوپراسپرت جدید آرس از پیشرانه ۶/۲ لیتری تنفس طبیعی V8، قدرت ۷۰۵ اسب‌بخار و گشتاور باورنکردنی ۹۶۹ نیوتن‌متر می‌گیرد.
 نهایت دور موتور پروژه S می‌تواند به ۹ هزار دوربردقیقه برسد. پیشرانه ۶/۲ لیتری در این خودرو و کوروت C8، فاقد توربوشارژر یا هر نوع سیستم پرخوران هستند؛ اما نمونه موجود در سوپراسپرت آرس، ۲۰۰ اسب‌بخار قوی‌تر است و می‌تواند ۲۵۰۰ دوربردقیقه، دور موتور بالاتر داشته باشد.

از نظر طراحی بدنه هم، پروژه S فراتر از کوروت C۸ است. اجرای این ادوات روی شاسی شورولت، نشان از پیشرفت مهندسی در شرکت آرس دارد. دماغه نزدیک به زمین، کاپوت جلو کوتاه، سقف کم‌ارتفاع و کشیده تا سپر عقب، نصب مجرای هدایت هوا در بالاترین نقطه بدنه، ایجاد خروجی اگزوز روی کاپوت عقب، همراه‌با اجرای شکاف‌های خنک‌کننده و بهبوددهنده آیرودینامیک در رکاب‌ها و گلگیرها، آرس پروژه S را فراتر از یک نمونه دست‌ساز و تیونینگ شده در گاراژ‌های کوچک، نشان می‌دهد.

دنی باهار، درباره توانایی‌های فنی پروژه S به خبرنگاران گفته است:
پیشرانه V8 کوروت در پروژه S، استاندارد شرکت سازنده است، اما جزئیات مهندسی آن، بین ما و تأمین‌کننده امریکایی، محرمانه باقی خواهد ماند. این موتور، قطعات مکانیکی متفاوت با نمونه اصلی دارد و صرفا با ارتقا نرم‌افزاری نمی‌توان به چنین توانایی‌هایی رسید. صدای خروجی پیشرانه، بسیار شبیه به قوای محرک خودروهای قدیمی فرمول یک خواهد بود و طنین بالایی خواهد داشت.

شرکت آرس، طی دو سال آینده، ۲۴ دستگاه پروژه S را با آستانه قیمت ۶۰۰ هزار دلار تولید خواهد کرد. جزئیات بیشتر از مدل‌های متنوع این خودرو، امکانات رفاهی و توانایی‌های فنی، در آینده منتشر خواهد شد.
منبع: زومیت
ارسال نظر