تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

اقتصاد۲۴ - دکتر لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۸۲ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۳۴۸ هزار و ۱۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز یکشنبه ۲۳ شهریور ۹۹


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۳۷۹۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته لاری، تا کنون سه میلیون و ۵۸۶ هزار و ۸۴۸ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

وی در توضیح استان‌های در شرایط قرمز کرونا گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری همچنین درباره استان‌های در شرایط هشدار گفت: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وضعیت کرونا در قم

در ادامه لاری، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان قم، گفت: پس از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال قبل در این استان، با همکاری مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کادر بهداشت و درمان از ابتدای فرودین تا اواسط خرداد ماه سال جاری شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته و این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم بستری هستند که وضعیت عمومی ۹۵ نفر از آن‌ها وخیم گزارش شده است. استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد و بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری پر رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه را جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم کند.

وی درباره بازرسی‌های صورت گرفته در این استان، اظهار کرد: از زمان شروع بیماری بیش از ۱۵۶ هزار بازدید از امامن عمومی و واحد‌های صنفی و صنعتی استان قم صورت گرفته است که برای بیش از ۲۷ هزار مورد از اماکن مذکور به دلیل سهل انگاری در پروتکل‌های بهداشتی اخطار صادر شده است و تعداد ۱۹۷ واخد متخلف پلمب شده‌اند.

لاری ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۱ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۸۷ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده توسط متصدیان واحد‌های صنفی ۷۵ درصد و واحد‌های صنعتی ۹۲ درصد گزارش شده است. بالاترین میزان رعایت نکات بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحد‌های بستنی فروشی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک توسط مردم استان و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج استان از وضعیت قرمز باشیم. فراموس نکنید بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین زمینه لازم برای خیز مجدد بیماری را فراهم می‌کند.

ارسال نظر