تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

چطور می‌توان یک جفت لاستیک را به نرخ دولتی گرفت؟

این روزها که آتش گرانی به بازار لاستیک خودرو هم سرایت کرده است؛ صاحبان خودروها می‌توانند با ثبت نام در سامانه جامع تجارت، یک جفت لاستیک را به نرخ دولتی خریداری کنند.
اقتصاد۲۴- معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: مردم با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند و پس از راستی آزمایی متقاضی درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کنند و سالی یک جفت لاستیک تحویل می‌گیرند.
 

حمید محله‌ای با بیان اینکه ۲ هزار عمده فروش، تولید ۸ تولید کننده لاستیک را توزیع می‌کنند افزود: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار از ابتدای مرداد امسال لاستیک سواری باید در سامانه جامع تجارت، نظام‌مند ثبت شود.

وی گفت: ثبت تولید لاستیک سواری در این سامانه، حواله‌ای نیست.

محله‌ای افزود: لاستیک نیمه سنگین و لاستیک داخلی یا وارداتی که با ارز نیمایی تولید می‌شود باید از طریق سامانه جامع تجارت توزیع شود.

وی گفت: از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید و توزیع لاستیک باید شفاف شود و بر این اساس سامانه جامع تجارت را برای ثبت تولید انواع لاستیک ایجاد کردیم.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: تولید لاستیک در مقایسه با سال گذشته بهبود یافته و ۵ ماه نخست امسال ۶۰۴ هزار لاستیک وانتی تولید شده است.

وی گفت: البته آنچه که تا ۲۴ شهریور امسال در سامانه بهین یاب ثبت تولید شده ۶۹۹ هزار و ۹۸۸ از این نوع لاستیک بوده است.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود:، اما در سامانه جامع تجارت تولید ۷۱ هزار حلقه لاستیک وانتی ثبت شده و هیچ لاستیکی از این سامانه توزیع نشده است.

وی گفت: ثبت در سامانه باید روزانه انجام شود، زیرا در غیر این صورت، نظارت بر توزیع آن امکان پذیر نیست.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت افزود: مصرف کننده باید بداند لاستیک کجا وجود دارد که برای خرید به آنجا مراجعه کند.

وی گفت: اگر برای ثبت لاستیک‌های نیمه سنگین در سامانه جامع تجارت با مشکل رو به رو هستیم می‌توانیم آن را با تعامل تولید کنندگان برطرف کنیم.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت علت اختلاف قیمت لاستیک‌های دولتی با بازار آزاد را دقیق اجرا نشدن در سامانه جامع تجارت دانست و افزود: زمانی که در سامانه، لاستیکی وجود ندارد مردم از کجا باید آنرا تهیه کنند.

وی گفت: با ثبت تولید لاستیک در سامانه جامع تجارت تا پایان مهر حاشیه و تفاوت قیمت لاستیک در بازار برطرف می‌شود.

محله‌ای افزود: مردم با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند و پس از راستی آزمایی درباره وجود خودرو و فعال بودن آن، پیامک اهلیت سنجی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: متقاضی بر این اساس درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کند و سالی یک جفت لاستیک تحویل می‌گیرد.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
یوسف
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
لاستیک
امیر علی عباسی
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
خوبه
ارسال نظر