وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و شرایط کرونایی که موانع صادراتی ایجاد کرده است، ادامه داد: شرکت صنایع شیر ایران، بنیانگذار صادرات رسمی محصولات لبنی ایران است و محصولات تولیدی را به ۳۲ کشور جهان صادر کرده و هم اکنون با وجود محدودیتهای فراوان کرونایی این رویه را ادامه داده است.
او تصریح کرد: با وجود بسته بودن مرزها در شرایط کرونایی این درآمد زایی ادامه دارد و توانسته ایم صادرات محصولات لبنی را همچنان ادامه دهیم.
عبداله قدوسی، توسعه کسب وکار را از برنامههای پیش روی صنایع شیر ایران برشمرد و افزود: طی سالهای ۹۴ تا ۹۹ شرکتهای پگاه فارس، گلستان، گلپایگان، آذربایجان شرقی، گیلان و بازرگانی صنایع شیر ایران وارد بازار سرمایه شدند و در سال جاری نیز شش شرکت پگاه همدان، تهران، زنجان، لرستان، کرمان و فرآوردههای شیری پگاه به بازار سرمایه میپیوندند.
وی در خصوص قیمت لبنیات هم افزود: افزایش قیمت لبنیات از افزایش قیمت شیرخام تبعیت میکند، زیرا هزینههای بستهبندی، حقوق و دستمزد و سایر مولفهها رشد داشته است، اما در واقع افزایش قیمت به معنای افزایش درآمد شرکتهای لبنی نیست و شرکتهای تولیدی برای بقا چارهای جز افزایش قیمت نداشته اند.