تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹
محمد مهدی برنجی خبر داد؛

صادرات ۴۹ میلیون دلار کالا از منطقه آزاد قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت:در پنج ماهه نخست سال جاری ۴۹ میلیون دلار محصولات تولیدی از جزیره قشم صادر شد که ۳۶ میلیون دلار از آن به خارج از کشور صادر شده است.

اقتصاد۲۴ - محمد مهدی برنجی افزود: ۱۳ میلیون دلار محصولات تولید شده در جزیره قشم نیز به داخل کشور وارد شد.

وی افزود: در همین مدت افزون بر ۳۲ هزار میلیارد ریال و ۸ میلیون دلار برای طرح‌های در حال اجرا در منطقه آزاد قشم سرمایه‌گذاری انجام شده است.


بیشتربخوانید: صدور ، تمدید و اصلاح ۲۰۱ پروانه بهداشتی از ابتدای سال ۹۹ در منطقه آزاد قشم


مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پنج هزار و ۳۰۹ نیروی کار در قالب ۱۹۳ شرکت تولیدی در چهار شهرک صنعتی تولا، فجر، کاوه و سوزا فعالیت می‌کنند که محصولات تولیدی ۲۰ شرکت به حوزه صادرات اختصاص دارد.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمد‌های ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر