تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۹

فراری اومولوگاتا معرفی شد+ عکس

جدیدترین محصول فراری، یک سوپراسپرت کلکسیونی با نام اومولگاتا است که براساس 812 سوپرفست با تولید محدود به یک دستگاه ساخته می‌شود.
اقتصاد۲۴ - اومولگاتا، تک‌نمونه‌ای کاملا سفارشی برای یک خریدار ویژه است. این خودرو، دهمین ساخته فراری در قرن حاضر محسوب می‌شود که به‌صورت یکتا و اختصاصی آماده می‌شود. شرکت سازنده، بیش از دو سال برای طراحی و تولید اومولگاتا مطابق سلیقه کارفرما زمان صرف کرده است.

به‌جز کاسه‌چراغ‌ها و شیشه‌ جلو، تمام قطعات بدنه اومولگاتا، مختص این خودرو ساخته شده و متفاوت از مدل اصلی 812 سوپرفست است. بخش اصلی بدنه، ادوات دست‌ساز آلومینیوم دارد که همراه جزئیات سیاه‌رنگ از فیبرکربن برای سپرها و رکاب ارائه می‌شوند. در جلو، برش‌های سه‌گوش طرفین سپر، حالتی آرواره‌ای و بسیار تهاجمی به اومولگاتا می‌دهند؛ درحالی‌که پشت خودرو با تک‌چراغ‌های دایره‌ای و پوشش بسته برای شیشه عقب، شباهتی چندانی با 812 سوپرفست ندارد.
بیشتر بخوانید:فولکس واگن ID ۴ رسما رونمایی شد +عکس
از معدود تصاویر منتشر شده، می‌توان نکات جالبی راجع به کابین اومولگاتا فهمید. فضای زیر داشبورد و تودری‌ها، تماما فیبرکربن و سیاه‌رنگ هستند؛ درحالی‌که قطعه‌ای فلزی و مستحکم با رنگ نقره‌ای، دکمه‌های انتخاب نوع عملکرد جعبه‌دنده خودکار، شامل لانچ (شتاب‌گیری بسیار سریع از سکون)، خودکار و دنده عقب (R) را پوشش می‌دهد. روی فرمان، مشابه خودروهای فرمول یک و بسیاری دیگر محصولات فراری، کلید انتخابی برای حالت رانندگی و تعویض دنده‌ها دیده می‌شود.

تا امروز در تمامی خودروهای تک‌نمونه و سفارشی فراری، پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی استفاده شده است. اومولگاتا هم، موتور ۶/۵ لیتری V۱۲ با قدرت ۷۸۹ اسب‌بخار و گشتاور ۷۱۸ نیوتن‌متر دارد که مشابه 812 سوپرفست خواهد بود. با این اوصاف، سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتربرساعت ۲/۸ ثانیه و نهایت سرعت ۳۴۰ کیلومتربرساعت برای اومولگاتا محتمل است.

قیمت نهایی فراری اومولگاتا بنابر اصول کاری شرکت سازنده و خواست خریدار، محرمانه است. یک مدل استاندارد از 812 سوپرفست به قیمت ۳۴۰ هزار دلار عرضه می‌شود؛ اما سفارش تک‌نمونه‌های فراری، عموما بین ۲ تا ۵ میلیون دلار هزینه دارد.
 
 
 
منبع: زومیت
ارسال نظر