تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹

کرونا فقر در شرق آسیا را افزایش خواهد داد

بانک جهانی اعلام کرد برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته در سایه بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش نرخ فقر در کشور‌های شرق آسیا و اقیانوسیه خواهیم بود.
 
اقتصاد۲۴ - به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شیوع کرونا شوک سنگینی را به کشور‌های در حال توسعه شرق آسیا و اقیانوسیه وارد کرده و انتظار می‌رود به همین خاطر ۳۸ میلیون نفر فقیر مانده و یا به جمعیت فقیر این کشور‌ها اضافه شود.

تحقیقات این بانک نشان می‌دهد این برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته است که شاهد افزایش نرخ فقر در این کشور‌ها خواهیم بود.

کشور‌هایی که بانک جهانی می‌گوید فقر در آنجا افزایش خواهد یافت شامل چین، کشور‌های جنوب شرق آسیا، و کشور‌های اقیانوسیه نظیر فیجی و ساموآ هستند.

در گزارش بانک جهانی آمده است دلیل این اتفاق هم خود شیوع ویروس کروناست و هم تبعات اقتصادی ناشی از این شیوع در کنار بازگشت سایه رکود بر اقتصاد جهانی است.

انتظار می‌رود کشور‌های این منطقه برای سال ۲۰۲۰ تنها ۰.۹ درصد رشد اقتصادی داشته باشند که کمترین میزان از سال ۱۹۶۷ تاکنون به شمار می‌رود.
بیشتر بخوانید: سایه سیاه کرونا بر اقتصاد جهانی

این بانک در گزارش خود افزوده بیماری، عدم وجود امنیت غذایی، اخراج کارگران، و تعطیلی مدارس می‌تواند به اختلال در حوزه سلامت و آموزش کشور‌ها منجر شده و برای سال‌ها تبعات آن پابرجا باقی بماند.

نبود دسترسی به بیمارستان، مدارس، اشتغال و منابع مالی باعث می‌شود میزان محرومیت قشر فقیر این کشور‌ها به شکلی قابل توجهی افزایش پیدا کند.

این بانک می‌گوید خسارت‌های ناشی از این اتفاق می‌تواند سالیان سال پس از اتمام شیوع کرونا تاثیرات خود را حفظ کند.

ویکتوریا کواکوا، یکی از مقامات بانک جهانی می‌گوید شیوع کرونا نه تنها در حال آسیب زدن جدی به قشر فقیر در شرق آسیاست بلکه در حال افزودن به تعداد آن‌ها است.
منبع: فارس
ارسال نظر