تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۵ مهر ۱۳۹۹

انتقاد از بازدید قالیباف از بخش کرونایی های بیمارستان امام خمینی(ره)

علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران واکنش نشان داد.
اقتصاد۲۴ - محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس ظهر دوشنبه بازدید سرزده‌ای از بخش‌های مختلف مجتمع بیمارستان امام خمینی (ره) انجام داد و در بخش ICU کرونایی این بیمارستان حضور یافت و با بیماران گفت‌وگو کرد.در همین رابطه علیرضا معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری در واکنش به حضور رئیس مجلس در بخش کرونای یکی از بیمارستان‌های تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«‏ستاد ملی ‎کرونا، توصیه‌ها و پروتکل‌های روشنی برای مقامات ارشد نظام تدوین و ابلاغ کرده است؛ پروتکل‌هایی که هم مانع از ایجاد اختلال در اداره‌ی امور کشور در شرایط ‎بحران می‌شود و هم از عادی‌سازی تجمعات و انتقال پیام غلط به جامعه جلوگیری می‌کند.
بیشتر بخوانید:فارس: روحانی جلسه سران قوا را لغو کرد/ دلیل؛ حضور قالیباف در بین بیماران کرونایی
توصیه‌هایی که حتی مقام معظم رهبری هم خود را ملزم به رعایت آنها می‌دانند و سبب تغییرات گسترده در برنامه‌های ایشان شده است. هیچ مصلحتی حتی برگزاری آیین‌های مذهبی هم سبب نشد که مقام رهبری، توصیه‌ها را نقض کنند. ‏اصرار دیگر مقامات بر نادیده گرفتن پروتکل‌ها و تاکید بر ایجاد تمایز، چه انگیزه‌ای می‌تواند داشته باشد؟
‏کنترل شیوع ویروس، منوط به رعایت دستورالعمل‌های نهادهای تخصصی است و همه‌ی سطوح حاکمیت می‌بایست در شرایط کنونی، پیشتاز رعایت توصیه‌ی نهاد تخصصی باشند. کوچک شمردن پروتکل‌ها با هر انگیزه‌ای، عادی‌سازی نقض آنهاست.

خارج از فضای قطبی و احساسی، این التزام و اعتقاد به رعایت پروتکل‌هاست که مقامات را با مردم هم‌تراز می‌کند و اتفاقا نقض پروتکل‌هاست که می‌تواند تصویری از فرادستی مقامات به افکار عمومی ارائه دهد؛ ‏این نه یک بحث سیاسی و تبلیغاتی است و نه مجالی برای طعنه و کنایه. نقض پروتکل‌ها، پیامی خطرناک برای سلامت عمومی است.

در دشواری‌های کنونی و همزمانی ‎تحریم و بحران ‎کرونا، انتظار هر نقد و اعتراضی می‌رود جز گلایه از رعایت پروتکل‌ها. دغدغه‌های تبلیغاتی و برندسازی‌های شخصی را آنقدر فربه نکنیم که از دغدغه‌ی سلامت عمومی هم پیشی بگیرد.حضور در بخش بیماران بدحال و به همراه بردن خبرنگار و دوربین نه ایستادن در کنار مردم که بی‌اهمیت کردن سلامت مردم است.»
منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر