تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
دژپسند خبر داد:

دارا سوم به بورس می آید/جزئیات دارا سوم+فیلم

وزیر اقتصاد از عرضه سهام دولت در قالب دارا سوم خبر داد.

اقتصاد۲۴ - فرهاد دژپسند؛وزیر اقتصاد و دارایی از ورود دارا سوم به بازار سرمایه خبر داد و گفت:باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات عرضه خواهد شد و امیدواریم این موضوعات تداوم داشته باشد تا به ثبات بازار سرمایه کمک کند.

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص حمایتی که دولت از بازار سرمایه دارد، گفت: این حمایت بنیادین و با مدرن سازی و افزایش عمق بورس صورت می‌گیرد. به عنوان مثال یکی از حلقه‌های مفقودی بورس ایران این بوده که بازارگردانی توسط بنگاه‌ها بطور جدی مورد توجه نبوده است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی بورس، مقرر شد تمام شرکت‌ها یا خود بازارگردانی سهام را انجام داده یا بازارگردان حرفه‌ای داشته باشند. در انتشار اوراق اختیار فروش اوراق تبعی نیز سهامدار در می‌یابد شرکتی که سهام آن را خریداری کرده در ۶، ۹ یا ۱۲ ماه آینده قیمت سهم را با نرخ مشخصی تنظیم می‌کند. در خرید سهام خزانه هم به همین صورت است و این تصمیمات به حاکم شدن ثبات در بازار خیلی کمک می‌کنند.

دژپسند با اشاره به عرضه اولیه سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس (بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان) در بورس، ادامه داد: باقی مانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات از طریق دارا سوم عرضه خواهد شد و تا ضمن تنوع بخشی ابزار و محصولات برای سهامداران، ادامه این اقدامات به ثبات بازار سرمایه کمک کند.


بیشتر بخوانید:بازارگردانی حلقه مفقوده ثبات بورس است +فیلم


گفتنی است دارا سوم در راستای عرضه دارا یکم اجرایی می‌شود؛ چراکه در عرضه دارا یکم باقیمانده سهام دولت در نماد‌های بانکی در قالب صندوق عرضه شد که تنها با استقبال ۳۶ درصدی همراه شد.

بر این اساس دارا سوم با عرضه باقیمانده دارا یکم اجرایی می شود.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
فعلان به فکر پالایش یکم باشید قیمتش برگشه به سی درصد تخفیف خریدارانش امید به برگشت اصل پول خود نیستن دارا سوم پیشکشتون
نادیا
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
بیل زنید باغچه پالایش یکم و بیل بزنید و برادریتونو ثابت کنید . هروقت قیمت واقعی با سوددهی درست برای پالایش یکم با توجه به خواب پول ملت در نظر گرفتید بعد بشینید دوباره نقشه بکشید برا عرضه دارا سوم از عرضه سهام دولت فقط اسم گذاشتن دریوری رو خوب بلده بقیش دریوری
ارسال نظر