تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۹
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران مطرح کرد:

افزایش ظرفیت نگهداری و پذیرش سالانه کالا در بندر نوشهر/ ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر طی سال‌های اخیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ساخت انبارهای نگهداری کالاهای فله خشک و مایع گفت: با ساخت سیلوها و انبارهای جدید در دولت تدبیر و امید، ظرفیت نگهداری و پذیرش سالانه کالاهای فله در بندر نوشهر به حدود دو میلیون تن افزایش یافته است.

اقتصاد۲۴ -  محمدتقی انزان‌پور با اشاره به جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای افزایش ظرفیت عملیاتی بندر نوشهر اظهار داشت: برای نگهداری کالاهای فله خشک مانند گندم، جو و ذرت، چند شرکت جهت احداث انبار سرپوشیده و سیلوی غلات با مجموع ظرفیت سالانه۵/۱ میلیون تن در دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرده اند.

وی افزود: چهار مخزن نگهداری روغن مایع نیز با مجموع ظرفیت سالانه ۱۲۰هزار تن ، با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به بهره برداری رسیده است.


بیشتر بخوانید: رشد ۴۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران افزود: مجموع سرمایه‌گذاری‌ها توسط شرکت های بخش خصوصی برای اجرای این طرح ها، بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال بوده و با راه‌اندازی این شرکت ها برای ۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

انزان‌پور با ابراز خرسندی از رشد چشمگیر فعالیت‌های بندر نوشهر در طی چند سال اخیر تصریح کرد: چند پروژه در قالب سرمایه‌گذاری جدید اعم از احداث سیلوی غلات، تولید و فرآوری قهوه، ساخت کارخانه خوراک دام و همچنین احداث کارخانه فرآوری روغن خوراکی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار اداره کل برای توسعه بندر نوشهر قرار دارد.

منبع: سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظر