تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹

طوفان توییتری ایلان ماسک از بهبود فناوری تسلا خبر داد

ایلان ماسک در جدیدترین حضورش در توییتر به ارتقای سیستم رانندگی خودران تسلا اشاره کرد و گفت این سیستم قادر خواهد بود در مکان‌هایی رانندگی کند که تاکنون ندیده‌ایم. 
اقتصاد۲۴ - ایلان ماسک، مدیرعامل جنجالی تسلا، به فعالیت بسیار در توییتر شهرت دارد و اکثر اوقات اطلاعات مربوط به ارتقای خودروها و قابلیت‌‌ها و مدل‌های آینده را در صفحه توییتر خود افشا می‌کند. بااین‌حال، اخیرا چیزهای زیادی از ماسک نشنیده‌ایم؛ حداقل درباره اطلاعاتی که موضوع مهمی به‌حساب می‌آید یا به‌زودی ارائه می‌شود، ماسک صحبت نکرده است. دو شب پیش، ایلان ماسک با طوفان توییتری خود، اطلاعات جدید زیادی دراختیار علاقه‌مندان قرار داد.

باید منتظر رویداد Battery Day باشیم تا واقعا جزئیاتی از برنامه‌‌های ماسک برای آینده تسلا به‌دست آوریم. گاهی توییت‌هایی از مدیرعامل تسلا دریافت می‌کنیم که با ارائه جزئیات کمی، در حال تبلیغ چیزی است. به‌عنوان مثال، مدتی قبل ماسک گفت که بازنویسی سیستم کاملا خودران جهشی کوانتومی خواهد بود.
ایلان ماسک باید مراقب آنچه در فضای مجازی به‌اشتراک می‌گذارد، باشد.
بیشتر بخوانید:مقاومت درخورتوجه نمایشگر Moto Razr 5G موتورولا
تا آنجا که می‌دانیم، او هنوز با کمیسیون SEC توافق کرده است که اطلاعات خاصی در توییتر به‌اشتراک نگذارد یا اینکه ابتدا باید صحت اطلاعات مدنظر تأیید شود. همان‌طور‌که می‌دانید، تروور میلتون، مدیرعامل سابق نیکولا، به انتشار اظهارات نادرست درباره خودروهای آینده این شرکت متهم شده و ممکن است احتیاط ماسک به‌همین‌دلیل باشد.

برخی می‌گویند ایلان ماسک اظهارات نادرستی می‌کند و دیگران می‌گویند او فقط خوش‌بین است و تسلا اغلب نمی‌تواند خود را با جدول زمانی عرضه محصولات مطابقت دهد. در بیشتر مواقع، بسیاری از آنچه مدیرعامل تسلا فاش می‌کند، سرانجام به‌حقیقت می‌پیوندد. بااین‌حال، برخی از برنامه‌های او بسیار خوش‌بینانه هستند. به‌نظر می‌رسد این نظر درباره بسیاری از اطلاعاتی که ماسک دو شب پیش در توییتر فاش کرد، چندان درست نیست. شاید جالب‌ترین توییت پاسخی درباره آینده سیستم رانندگی کاملا خودران (FSD) باشد که به‌گفته‌ی ماسک، می‌تواند در مکان‌هایی رانندگی کند که تاکنون ندیده است. ایلان ماسک در توییت خود این‌طور گفت:

ما خیلی درباره این سیستم گفته‌ایم و تبلیغ کرده‌ایم. نزدیک‌بودن پیروزی حس کاذبی می‌دهد؛ شرایطی بسیار آزاردهنده. باوجوداین، واقعیت بسیار عجیب و پیچیده است و سیستم ما می‌تواند در مکان‌های رانندگی کند که تاکنون ندیده‌ایم.  

مدت زیادی است که علاقه‌مندان منتظر عرضه سیستم FSD هستند. هم‌اکنون، ماسک می‌گوید که این سیستم می‌تواند بدون مداخله راننده رانندگی کند و تا چند هفته دیگر با عنوان نسخه آزمایشی و محدود بتا عرضه می‌شود. ماسک در این زمینه نوشت:ویمو تأثیرگذار است؛ اما راه‌حل بسیار اختصاصی به‌شمار می‌رود. روش تسلا عمومی‌تر است. آخرین نسخه می‌تواند بدون مداخله رانندگی کند. در هفته‌های آینده، ما نسخه محدود آزمایشی را منتشر می‌کنیم. 

همچنین، ماسک می‌گوید که مشکل ترمز فانتوم در به‌روزرسانی اخیر برطرف خواهد شد؛ بنابراین، مالکان خودروهای الکتریکی تسلا مجبور نیستند منتظر FSB باشند. مدیرعامل تسلا در‌ادامه باردیگر به بازوی رباتیک اسنیک اشاره کرد که سال‌ها است درباره آن صحبتی نشده است و برای اتصال خودکار شارژر به خودرو الکتریکی استفاده می‌شود. درواقع، ماسک تأیید کرد که شارژر خودکار اسنیک هنوز در حال به‌روزرسانی است. اخبار جالب دیگری نیز در طوفان توییتری ایلان ماسک وجود دارد. هم‌اکنون، فقط باید صبر کنیم و ببینیم کدام گزاره‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند. 

انتقاد از سیستم خودران ویمو

ایلان ماسک فکر نمی‌کند خودروهای بدون راننده ویمو امکانات مناسبی داشته باشند. مدیرعامل تسلا در توییتر از رقیب خود انتقاد کرد که زیر چتر گوگل درزمینه‌ی فناوری خودرو خودران فعالیت می‌کند. ویمو به‌تازگی اعلام کرد که قصد دارد خودروهای خودران خود را بدون رانندگان ایمنی پشتیبان در قالب خدمات تاکسی اینترنتی در منطقه فونیکس مستقر کند.

جان کرافیک، مدیرعامل ویمو، در کنفرانس تلفنی با خبرنگاران برای بحث درباره‌ آزمایش موقت این خودروها گفت:ما نگران توانایی خود در تأمین تقاضا با توانایی‌های خودروهایی فعلی‌مان هستیم.

ویمو در حال توسعه سیستم Waymo Driver خود در منطقه‌ای با مساحت حدود ۱۳ هزار هکتار در اطراف شهر آریزونا است و قصد دارد با گسترش منطقه‌ی پوشش، رانندگان را در چند هفته آینده دوباره برای کار فراخوانی کند. مدیرعامل ویمو در توییت خود به تصاویری از برچسب‌های موجود در خودروهای این شرکت اشاره کرد که به رانندگان هشدار می‌دهد دستان خود را از روی فرمان بردارند و به کامپیوترها اجازه رانندگی دهند. ماسک در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان خود که سیستم رانندگی خودران ویمو را به‌دلیل اتکا به نقشه‌ها «ضعیف و شکننده» خواند، پاسخ داد: «سیستم جدید ما قادر به رانندگی در مکان‌هایی است که حتی یک بار هم ندیده‌ایم.»

منظور ماسک از این توییت، سیستم رانندگی کاملا خودران تسلا بود که به‌عنوان آپشن ۸،۰۰۰ دلاری در خودروهای برقی این شرکت عرضه می‌شود؛ اما هنوز انتظارات مدنظر از نام خود را برآورده نمی‌کند. هم‌اکنون، عملکرد این سیستم به برخی از قابلیت‌های رانندگی خودران در بزرگراه و رانندگی خودکار با سرعت کم از داخل پارکینگ به‌سمت بیرون برای سوارکردن مالک و با استفاده از اپلیکیشن تلفن هوشمند محدود شده است. بااین‌حال، ایلان ماسک قول قبلی خود را تکرار کرد که قابلیت‌های پیشرفته‌تری قبل از پایان سال جاری اضافه خواهد شد.

تلاش تسلا برای رکوردشکنی در تولید سالانه

ایلان ماسک می‌گوید تسلا درصورت داشتن سه‌ماهه‌ چهارم موفقیت‌آمیز، می‌تواند امسال ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خودرو الکتریکی بسازد. در ابتدای سال جاری، تسلا اعلام کرد که امسال قرار است به‌راحتی از رکورد تولید ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خودرو عبور کند؛ اما این صحبت‌ها قبل از همه‌گیری ویروس کرونا بود. با وجود تأثیری همه‌گیری کرونا بر میزان تولید تسلا‌، ماسک اخیرا با ارسال ایمیلی به کارمندان، آن‌ها را تشویق کرده است که برای افزایش تولید هر کاری می‌توانند، انجام دهند.

ایلان ماسک در ایمیل خود نوشت:

همه‌چیز به سه‌ماهه‌ی چهارم بستگی دارد. لطفا برای بهبود تولید (درحالی‌که کیفیت را افزایش می‌دهید)، هر گامی که فکر می‌کنید بردارید. زمانی‌که بیش از ۱۶ سال پیش تسلا را راه‌اندازی کردیم، هرگز فکر نمی‌کردم تا این حد پیش برویم؛ اما به‌لطف سخت‌کوشی و نبوع شما، درواقع بخت ساختن نیم‌میلیون خودرو را در یک سال داریم. وای، این خیلی باورنکردنی است!

تسلا در سه‌ماهه سوم سال جاری، ۱۳۹ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو تحویل داده و ۱۴۵ هزار و ۳۶ دستگاه خودرو تولید کرده که برای این خودروساز رکوردی بی‌سابقه است. بااین‌حال، اگر تسلا به هدف ۵۰۰،۰۰۰ دستگاه خود برسد، باید در سه‌ماهه چهارم حدود ۱۸۲،۰۰۰ دستگاه خودرو تحویل دهد که کار کمی نیست.
کارخانه گیگافکتوری تسلا در شانگهای چین ثابت کرده که برای افزایش تولید جهانی این شرکت در سال جاری، بسیار مهم و حیاتی است. درحقیقت، سایت شانگهای قصد دارد ۱۵۰،۰۰۰ دستگاه تسلا مدل ۳ را امسال تولید کند. تولید اولین دستگاه در این کارخانه، در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد.
ماسک در ایمیل خود ادامه داد:
کار سختی خواهد بود؛ اما بسیار هیجان‌انگیز است که بتوانیم از رکورد نیم‌میلیون خودرو ساخته‌شده در یک سال برای اولین‌بار در تاریخ تسلا عبور کنیم!
منبع: زومیت
ارسال نظر