تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
در معاملات امروز به ثبت رسید؛

پرواز ۵۵ هزار واحدی شاخص بورس/ رفتار شاخص محتاطانه شد!/ پیش‌بینی سناریوهای پیش روی بازار فردا

شاخص بورس امروز پس از رشد ۵۸ هزار واحدی با افزایش عرضه مواجه شد.

اقتصاد۲۴ -معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز با تقویت چشمگیر تقاضا در نخستین ساعات کاری خود مواجه شد که این تقاضا با بازگشایی برخی نماد‌های پُرطرفدار همچون نماد بانک ملت (وبملت)، نماد پالایش نفت تهران (شتران)، نماد بانک اقتصاد نوین (ونوین) و نماد حفاری شمال (حفاری) در ادامه معاملات و ثبت رکورد‌های قیمتی به دلیل باز بودن محدوده قیمتی این نماد‌ها به دلیل افشای اطلاعات بیش از پیش بینی‌ها بالا رفت. به طوری که شاخص با رشد بیش از ۵۸ هزار واحد نه تنها مقاومت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی را پشت سر گذاشت، بلکه برای دقایقی موفق به عبور از سد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی شد.

در این شرایط با افزایش عرضه‌ها به خصوص در نماد‌های لیدر بازار همچون نماد بانک صادرات (وبصادر)، نماد بانک تجارت (وتجارت)، نماد ایران خودرو (خودرو) و نماد خودروسازی سایپا (خساپا) با پس دادن بخشی از این رشد به زیر یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد بازگشت.

بر این اساس پس از عبور از تلاطم‌های عرضه و تقاضای امروز نماگر بازار در دقیقه آخر معاملات یعنی در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه با رشد ۵۵ هزار و ۲۲۱ واحدی در جایگاه یک میلیون و ۵۹۷ هزار و ۴۵ واحد به ثبت رسید.

نکته قابل توجه بازار امروز بهبود توجه بازار به سهام شرکت های کوچک و ورود پول حقیقی به اغلب نمادهای بزرگ و کوچک بود.

اما نمادهای موثر در رشد امروز شاخص بورس به ترتیب نمادهای شتران، فارس، فولاد، وبملت، فملی، تاپیکو و اخابر بودند. ورود پول های حقیقی امروز به نماد اخابر چشمگیر بود.

کوتاه از فرابورس...

شاخص فرابورس نیز امروز با رشد ۳۵۹ واحدی به میانه کانال ۱۸ هزار واحد رسید و در جایگاه ۱۸ هزار و ۴۷۵ واحد ایستاد.

موثرترین نمادهای فرابورسی که بر رشد شاخص این بازار در معاملات امروز اثرگذار بودند به ترتیب نمادهای میدکو، آریا، وسپهر، زاگرس، ذوب، شگویا و هرمز بودند.

پیش بینی بازار فردا

با توجه به نزدیک شدن شاخص کل به محدوده مقاومت روانی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد عرضه‌های در واپسین دقایق بازار در اغلب نماد‌ها به ویژه نماد‌های شاخص ساز در معاملات امروز می‌توان برای پیش بینی روند معاملاتی فردا دو نیمه تقریبا متفاوت را در بازار متصور بود؛ به طوری که در نیمه نخست با افزایش عرضه در اغلب نماد‌ها شاخص با اندگی عقب نشینی تا محدوده مقاومت شکسته شده خود یعنی یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد برگردد و از آنجا حرکت خود را برای فتح قله یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد آغاز کند.

بر این اساس فردا در نیمه نخست با افزایش عرضه مواجه خواهیم بود و منفی های بازار که می تواند فرصت ورود برای سرمایه گذاران باشد.

اما سناریوی دوم نشان از احتیاط خریداران و وقوع معاملات متعادل در اغلب نماد‌ها و نوسان کوتاه شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۹۸ هزار و یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد برای یک تا سه روز آینده دارد که با ثبیت ارزش بازار حدود ۲۰ هزار میلیارد در این چند روز، شاخص با تجدید قوا و ورود پول های جدید و سهامداران تازه نفس خود را برای حرکت جدید صعودی خود آماده کند.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
تا حدودی درست هستش اما باید عرض کنم کاملا دستوری هستش .
و هرگونه تحلیل جوابگو نخواهد بود .
جو روانی شاخص ۱۶۰۰ بهونه خوبی برای بازی کردن با شاخص هستش . حقوقی که قرار بر حمایت از بازار شدن فروشنده و نوسانگیر سهم هستن .
خواهشاً چرت و پرت تحویل مردم ندین .
این بازار صفر تا صدش دستوری هست . و متاسفم برای این بی تفاوتی ها
ارسال نظر