تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۱ مهر ۱۳۹۹
نایب رییس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى ایران:

رونق صادرات با حضور فعالیت‌های اقتصادی توجیه‌پذیر در پسکرانه بنادر اهمیت دارد

نایب رییس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى ایران گفت: با توجه به شرایط کشور و پتانسیلی که پسکرانه بنادر دارد می‌توان فعالیت‌های اقتصادی توجیه‌پذیر را به سمت پسکرانه بنادر برد تا از این طریق صادرات کشور رونق گیرد.
اقتصاد۲۴ - سید اسماعیل یزدان پناه در مورد استفاده از ظرفیت‌هاى بندرى و دریایى کشور در برهه زمانى کنونى که اقتصاد ایران درگیر چالش‌هایى از جمله تحریم و کرونا است، اظهار داشت: ضرورت دارد فعالان اقتصادی و نهاد‌های سیاست گذار اقتصادی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی مذاکراتی داشته باشند و با بیان نظرات، ارائه راهکار‌ها و تبیین چالش‌ها در مسیر استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و دریایی گام برداند.
 
وى ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث شده تا ارتباط ایران با کشور‌های اقتصادی هدف کمرنگ شود بدین جهت باید چاره اندیشی شود تا بتوان از ظرفیت‌های بندری و دریایی به ویژه در حوزه واردات و صادرات بهره بیشتری ببریم.
 
نایب رییس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران با تأکید بر اینکه فعالیت‌های اقتصادی که توجیه بالای دارد را می‌توان در پسکرانه بنادر مستقر کرد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر دریایی و بندری کشور باید مقوله صادرات را به طور ویژه در دستور کار قرار دهیم.

 
یزدان پناه تصریح کرد: اگر راه برای صادرات و واردات از مسیر دریا هموارتر شود و در این میان بخش لجستیک و سایر شغل‌های حمل و نقل پویاتر شود، می‌توان سرمایه گذاران را به حمل و نقل دریایی علاقمند کرد.
 
وی ادامه داد: ضرروت دارد که سرعت ترخیص کالا از بنادر افزایش پیدا کند و با یکپارچگی نهاد‌های مرتبط در حوزه ترخیص کالا به ویژه در بخش مواد اولیه مانع از تضرر فعالان اقتصادی در حوزه تولید داخلی شویم.
 
نایب رییس کمیسیون بازرگانى داخلى اتاق بازرگانى، صنایع، معادن و کشاورزى ایران گفت: امیدواریم با وحدت رویه در راستای انجام فعالیت ها، از اقدامات جزیره‌ای پرهیز شود.
منبع: سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظر