تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۹
در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با سفیر عمان مطرح شد؛

تاکید بر افزایش مناسبات تجاری و فرهنگی میان قشم و عمان

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با سفیر کشور عمان در ایران بر علاقمندی و آمادگی این منطقه جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو طرف تاکید کرد.

اقتصاد۲۴ - حمیدرضا مومنی در دیدار با ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی با اشاره ظرفیت‌های گسترده منطقه آزاد قشم در حوزه‌های گوناگون صنعتی، تجاری، نفت و انرژی و به ویژه حوزه گردشگری، از آمادگی این منطقه جهت جذب سرمایه گذاری و توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی خبر داد.

آماده کردن مقدمات جهت گسترش همکاری و برقرار ارتباط نزدیکتر اقتصادی و فرهنگی میان استان مسندم عمان و شهرستان قشم یکی دیگر از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های قشم در بخش صنایع نفت، گاز و انرژی و همچنین وجود ۱۷ میدان هیدروکربنی در اطراف جزیره، چندین پالایشگاه نفت سنگین، دو سکوی نفتی دریایی و ظرفیت بانکرینگ موجود در جزیره قشم بخش دیگری از صحبت‌های مطرح شده میان دو طرف بود.


بیشتر بخوانید: روسای هیات‌های کونگ فو، تیراندازی با کمان و وزنه برداری منطقه آزاد قشم منصوب شدند


سفیر عمان در ایران نیز در این جلسه با اشاره به وجود روابط سیاسی و اقتصادی مطلوب میان دو کشور، بر آمادگی این کشور جهت گسترش روابط به ویژه در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

او همچنین اعلام داشت که جزیره قشم گنجینه‌ای از فرصت‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی است و با توجه به موقعیت استراتژیک آن باید از ظرفیت‌های موجود در راستای، ایجاد روابط پایدار و روبه توسعه میان دو کشور عمان و ایران در حوزه اقتصادی بهره گرفت.

در پایان این دیدار، قرار بر این شد تا با انجام مکاتبات آتی میان طرفین، زمینه تنظیم یک تفاهم نامه میان منطقه آزاد قشم و کشور عمان با هدف گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی دو طرف فراهم شود.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر