تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹

سدهای کشور نیمه خالی شدند

فرقی نمی کند که چه دلیلی دارد؛ خواه روی آوردن شمار بیشتر از مردم به شستشوی روزانه برای دورماندن از گزند کرونا باشد؛ خواه افزایش بیشتر دمای هوا در تابستانی که گذشت و خواه ناتوانی مردم و مسئولان در مدیریت بهینه منابع و رعایت الگوی صحیح مصرف، هرچه هست سدهای کشور نیمه خالی شده اند.

اقتصاد۲۴ - با رسیدن حجم ذخایر آب در مخازن سد‌های کشور به رقم ۲۵میلیارد و ۴۹۰میلیون مترمکعب، حدود نیمی از ظرفیت مخازن سد‌های کشور پُر و نیمی دیگر خالی است.
 
جدیدترین گزارش رسمی دفتر مطالعات پایه آب شرکت مدیریت منابع آب ایران نشان می‌دهد که میزان ذخایر آب در مخازن سد‌های کشور به ۲۵میلیارد و ۴۹۰میلیون مترمکعب رسیده است.
 
این رقم در مقایسه با میزان ذخایر آب در مدت مشابه سال گذشته کاهشی چهار درصدی دارد. همچنین میزان ورودی آب به مخازن سد‌های کشور نیز در ۲۵ روز نخست سال آبی جاری با کاهش ۹درصدی و میزان خروجی آب از مخازن سد‌های کشور نیز با کاهش ۱۸درصدی نسبت به زمان مشابه سال گذشته مواجه بوده است.
 
طبق اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ظرفیت کل مخازن سد‌ها بر اساس آخرین هیدروگرافی ۵/۵۰ میلیارد مترمکعب است و درصد پرشدگی سد‌ها در حال حاضر۵۰ درصد است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر