تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۹
صبح امروز آغاز شد؛

پایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحد‌های تولیدی منطقه آزاد قشم

طرح پایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و پایش سلامت کارگران در واحد‌های تولیدی و صنعتی کارخانه‌های منطقه آزاد قشم آغاز شد.

اقتصاد۲۴ - مدیریت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای اجرای مصوبه جلسه 36 ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به عنوان ناظر عالی پروتکل های بهداشتی شرکت ها و کارخانه های تحت پوشش منطقه آزاد قشم، مسئولیت مستقیم این پایش ها را برعهده دارد.

بر همین اساس تیم‌های بازرسی مدیریت کار، تعاون و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با هماهنگی نیروهای مدیریت صنعت، معدن و تسهیل تولید این سازمان فعالیت خود را با هدف غربالگری و پایش وضعیت سلامت کارگران، کارخانه ها و واحدهای تولیدی در این منطقه آغاز کردند.


بیشتر بخوانید: ایجاد فرصت اشتغال برای هزار جوان بومی منطقه آزاد قشم


با برنامه ریزی صورت گرفته تیم‌های بازرسی برای اجرای پروتکل های بهداشتی در واحدهای تولیدی از  فعال شده اند و همچنین ‌به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نیز تاکید شده برای پیشگیری از بیماری اقدامات پیشگیرانه خود را تقویت و تشدید کنند.

در این بازدیدهای سرزده غربالگری کارکنان در بدو ورود به محل کارخانه او ممانعت از ورود افراد مشکوک به علائم حاد تنفسی (بیماری کرونا ویروس) به محل کارخانه و همچنین رعایت مقررات بهداشت فردی برای کلیه کارکنان بویژه کارکنان مرتبط با سالن های تولید، بسته بندی و انبارش مواد اولیه و محصول به طور جدی و سختگیرانه مورد پایش قرار می گیرد.

لازم به ذکر است با توجه به شیوع ویروس کرونا، براساس شیوه‌نامه‌های مبارزه با کرونا، رعایت اصول بهداشتی و محیط زیستی توسط واحد‌های صنعتی و تولیدی اجباری بوده و استفاده از ماسک و ضد عفونی کردن محیط و سطوح الزامی است.

منبع: منطقه آزاد قشم
ارسال نظر