تاریخ انتشار: ۱۴:۰۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر

آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز پنجشنبه ۱ آبان ۹۹

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

اقتصاد۲۴ - دکتر سیما سادات لاری درمورد آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از دیروز تا امروز (۱ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۵۴۷۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۲۴۲ نفر از آن‌ها بستری شدند و مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ۵۵۰ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر رسید.

لاری تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون ۴۴۲ هزار و ۶۷۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین متاسفانه ۴۸۹۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.


بیشتر بخوانید: آخرین آمار فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا در کشور امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ۹۹


وی اظهار کرد: تا کنون چهار میلیون و ۶۲۸ هزار و ۸۶۶ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری تصریح کرد: استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

دکتر لاری گفت: مشارکت‌های مردمی به عنوان موثرترین عامل مبارزه با بیماری کرونا در جهان است و همانطور که بار‌ها به اطلاع رسانده‌ایم هرگونه تلاش از طرف پرسنل خدوم نظام سلامت کشور بدون همکاری مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی در خاتمه افزود: از طرفی گرچه مدیریت بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بر عهده مجموعه وزارت بهداشت است، ولی نباید فراموش کنیم مدیریت ویروس و پیشگیری از شیوع آن در کشور بحثی فرا وزارتخانه‌ای و فرادستگاهی بوده و این امر مستلزم تلاش و همکاری همه‌جانبه و جدی‌تر کلیه دستگاه‌ها و بخش‌های حاکمیتی کشور با مجموعه وزارت بهداشت است که امیدواریم این مهم مورد توجه بیشتر مسئولان کشور قرار گیرد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
محمد طاهر
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
باعث تاسف است مردم عزیز کشورم توسط این ویروس لعنتی به کام مرگ کشانده می‌شود مردم بیمارستان‌ها از نظر دارو خالی است ترابه خدا به‌فکر خودتان باشید چون اگر کارتان به بستری کشیده شود ونتوانی هروز آمپول یک میلیون تومانی بزنی مرگت حتمی است پس بیایید با رعایت کردن خودمان را در قبال این ویروس منحوس ایمن کنیم
یاسین
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
چند نفر
ناشناس
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
مرگ بررررآمریکااااا.
کرنا و آمریکا را باهم شکستش می‌دیم.مررررگ برآمریکااااا.
آقای روحانی آدرس داده.هرچه قدربتونیم آقای ترامپ واشنگتن.کاخ سفید.مرگ برترامپ.کاش آقای روحانی کدپستی هم میداد....مرگ برترامپ
علم بی پول
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
من فقط عشق پول هستم کاش همه دنیا مال من بود خیلی پول دوست دارم توی که روزشب غذانمیخورم
ناشناس
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
دوست گرامی درست است که مردم باید رعایت کنند ولی به قول شما چرا باید در کشور ما که کشور ثروتمندی در منطقه می‌باشد آمپول باید یک میلیون باشه!!!!!!
در رابطه با دوست بعدی که داره ترامپ رو مقصر میدونه باید بگم برای ایشون واقعا متاسفم
ارسال نظر