تاریخ انتشار: ۱۲:۰۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹

درخواست بودجه‌ای وزیر آموزش و پرورش از مجلسی‌ها

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می‌گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق مجلس به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد اظهار کرد: درخواست ما این است که برای سال آینده، سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت‌ها پیش بینی می‌شود درنظر بگیرند.

اقتصاد۲۴ - محسن حاجی میرزایی در حاشیه نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که امروز با حضور علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی برگزار شد گفت: کرونا در کنار مجموعه محدودیت‌ها و مصائبی که بر‌ای جامعه ما داشته فرصتی را در اختیارمان قرار داده است که هرهفته یک همایش ۷۰۰، ۸۰۰ نفری را به صورت مجازی برگزار کنیم و از مسئولین کشوری دعوت می‌کنیم که حضور داشته باشند. مجموعه مسائل را از مناطق جمع آوری می‌کنیم و گفتگو‌های خوبی صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز از دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش دعوت کردیم. مسائل وقتی حل خواهد شد که درک مشترکی نسبت به مسائل و راه حل‌های آن به وجود بیاید.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه قطعا مجلس یک نهاد بزرگ تاثیر گذار است و کمیسیون آموزش و تحقیقات به عنوان کمیسیون تخصصی مرتبط با آموزش و پرورش بسیار مهم است و سهم اساسی در حل مشکلات ما خواهد داشت گفت: اینکه ما با هم دربرابر مسائل و مشکلات به یک جمع بندی برسیم و درباره راه حل‌ها تفاهم کنیم مسیر کاری آینده هموارتر خواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در نشست امروز درباره نیروی انسانی، اعتبارات آموزش و پرورش، عدالت و کیفیت آموزشی، زیست بوم جدید و شکل گیری آموزش بر بستر مجازی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی گفتگو‌های مفصلی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در یکی دوسال اخیر سهم بودجه‌ای که دولت برای آموزش و پرورش درنظر می‌گیرد بیشتر از سهمی است که در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد اظهار کرد: مقداری از سهمی که دولت پیش بینی کرده کاهش پیدا می‌کند، چون سرجمع مابقی ردیف‌ها را بالا می‌برند سهم آموزش و پرورش پایین می‌آید. درخواست ما این است که سهم آموزش و پرورش را دقیقا همانطوری که برای انجام ماموریت‌ها پیش بینی می‌شود درنظر بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه گفته می‌شود دولت می‌خواهد آموزش و پرورش را به سمت خصوصی سازی ببرد؟ گفت: خیر، این گزاره درست نیست، زیرا همانطور که گفتم سهمی که دولت در لایحه در نظر گرفته در مجلس کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: امسال دولت درباره آموزش و پرورش حمایت‌های ویژه‌ای انجام داد. رقمی بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان بیش از رقم بودجه مصوب برای افزایش حقوق فرهنگیان و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان تعلق گرفت. سیاست ما تغییری نکرده و اولویت ما توسعه کیفی مدارس دولتی است، زیرا بیش از ۸۹ درصد مدارس ما دولتی هستند و موظف هستیم خدمات با کیفیت در این مدارس ارائه کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش حمایت قاطع از مدارس دولتی و ارتقای کیفیت آنهاست گفت: البته در کنار آن، مدارس غیردولتی هم دارند کار می‌کنند و کمک خوبی به آموزش و پرورش می‌کنند. ۱۱ درصد دانش آموزان ما در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

ارسال نظر