تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۹

چین نخستین تست 6G را انجام داد+فیلم

در حالی که به تازگی کاربران در برخی کشورها به شبکه 5G دسترسی پیدا کرده‌اند، چین اولین ماهواره 6G آزمایشی جهان را با موفقیت پرتاب کرده است.

اقتصاد۲۴ -طبق اعلام دانشگاه «علم و فناوری الکترونیک» چین، اولین ماهواره 6G آزمایشی جهان توسط راکت «Long March 6» به سمت فضا پرتاب شده است. این ماهواره که نام این دانشگاه چینی را یدک می‌کشد، یک سرمایه‌گذاری مشترک میان مراکز آموزشی مهم کشور و سازمان هوا و فضا «National Star» محسوب می‌شود.

این ماهواره آزمایشی یکی از ۱۳ ماهواره‌ای بود که توسط این راکت از مرکز پرتاب ماهواره «Taiyuan» در استان «شانشی» به فضا فرستاده شد. این ماهواره که محموله ارتباطی را با خود حمل می‌کند، برای انجام آزمایش‌های بار تراهرتز یک ارتباط فرستنده-گیرنده ایجاد خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:مشخصات نوکیا ۶۴۰۰ و نوکیا ۸۰۰۰ فاش شد


یکی از اساتید دانشگاه علم و فناوری الکترونیک به نام «Xu Yangsheng» به این موضوع اشاره کرده که این ماهواره ۷۰ کیلوگرمی به اولین تایید فنی ارتباطات تراهرتز آزمایش شده در شرایط فضا تبدیل می‌شود.

در پیام دانشگاه به سایر عملکردهای این ماهواره در هنگام انجام آزمایش‌های شبکه 6G اشاره شده که از میان آن‌ها می‌تواند به مشاهدات از راه دور و نظارت روی فجایع طبیعی اشاره کرد. ارتباطات تراهرتز که یکی از فناوری‌های کلیدی برای توسعه شبکه 6G محسوب می‌شوند، در مقایسه با دیگر فناوری‌ها دارای یک مزیت بزرگ یعنی سرعت بالای انتقال اطلاعات است.

طبق پیش‌بینی‌ها، شبکه 6G نسبت به شبکه 5G تا ۱۰ برابر سرعت بالاتری دارد و در حالی که چین با ارسال این ماهواره شروع به آزمایش این شبکه بسیار پرسرعت می‌کند، کشورهای مختلف استفاده از تجهیزات 5G چینی را ممنوع کرده‌اند. انتظار می‌رود دهه آینده شاهد عرضه ابتدایی نسل ششم شبکه تلفن همراه باشیم.

منبع: آخرین خبر
ارسال نظر