تاریخ انتشار: ۱۸:۳۵ - ۱۹ آبان ۱۳۹۹

سقوط ۷۴ دلاری طلا با اعلام خبر کشف واکسن کرونا

پس از اعلام میزان بالای اثربخشی واکسن کرونا، قیمت طلا در بازار‌های جهانی ۷۴.۱۳ دلار کاهش یافت و هر اونس به ۱۸۷۷.۲۲ دلار رسید.

اقتصاد۲۴ - پس از اینکه شرکت فایزر اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ این شرکت بیش از ۹۰ درصد موثر بوده است، ارزش بازار‌های بورس افزایش یافت و از جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری کاسته شد.

به طوریکه قیمت طلا ثانیه به ثانیه در حال کاهش است و در لحظه انتشار این خبر هر اونس از این فلز گرانبها ۷۴.۱۳ دلار کاهش یافت و به ۱۸۷۷.۲۲ دلار رسید.

در ساعات اولیه معاملات، به علت تضعیف ارزش دلار و امید به اجرای محرک‌های اقتصادی بیشتر با انتخاب جو بایدن، قیمت طلا به بالاترین رقم از ۱۶ سپتامبر برابر ۱۹۶۵.۳۳ دلار رسیده بود.


بیشتر بخوانید: طلای جهانی گران‌تر شد


فایزر و شریک آلمانی اش بایو تک (BioNTech) اعلام کردند انتظار دارند تا مجوز استفاده اضطراری از این دارو را پایان این ماه دریافت کنند.

راس نرمان، تحلیلگر بازار گفت: «این دیدگاه وجود دارد بیرون آمدن از وضعیت همه گیری ویروس کرونا، عاملی برای رشد اقتصادی است و خبر مثبتی برای جهان است، اما خبری منفی برای طلاست.»

این خبر، بازار‌های بورس را رشد داد و وال استریت رکورد زد. با این حال، شاخص دلار در نزدیکی کمترین رقم در بیش از ۱۰ هفته گذشته باقی ماند که مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا شد.

منبع: فارس
ارسال نظر