تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۹
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش در یادداشتی مطرح کرد:

جان بخشیدن به هویت بصری و محتوایی کیش

سید علیرضا علوی رضوی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش طی یادداشتی به اهمیت تکامل برند ملی و سرزمینی کیش پرداخت.  

اقتصاد۲۴ - در یادداشت دیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش می‌خوانیم: 

کیش از شناخته‌ترین نقاط کشور است که نام آن تداعی‌کننده خاطرات شیرین و زیبا برای مردم بوده و هست. این نکته به ما یادآوری می‌کند که این برند ملی و سرزمینی ما، امانتی است در دست فرزندان و خدمتگزاران آن که باید ضمن پاسداشت و تکریم آن، در اعتلایش بکوشند.

در چنین وضعیتی، هماهنگی بین تمام بخش‌های ملی و سیاستگذار از یک سو و یکپارچگی فعالان بخش دولتی و خصوصی از سوی دیگر برای بهبود عملکردها در جهت تکامل پیوسته این جزیره زیبا، لازم و ضروری است.

در اهداف و استراتژی‎های نخستین منطقه آزاد کشور، ضمن اشاره به موقعیت سوق‌الجیشی و توانمندی‌های موجود درزمینه گردشگری، به افزایش قدرت رقابت پذیری، توسعه ظرفیت‎ها، افزایش درآمدهای پایدار و مشروع، تسهیل‌گری درزمینه ورود دانش روز جهان به سرزمین اصلی و ارتقاء رضایت ساکنان، سرمایه‌گذاران، گردشگران و کلیه ذینفعان اشاره شده است. طبعاً بخشی از این هدف با برنامه‎ریزی‎های تخصصی درزمینه فعالیت‎ها و راهبری کلان آن محقق شده و بخشی دیگر با اطلاع‎رسانی و برندسازی شکل می‎گیرد.

شکی نیست که تمام سازمان‌ها، مجموعه‌ها و کسب و کارها بدون ارتباط با فضای پیرامونی و افکارعمومی در تکمیل زنجیره ارزش خود دچار مشکلات و نارسایی می‎شوند. از این‎رو حوزه‎عمومی که پیوست بین سازمان و متن اصلی جامعه را ایجاد می‎کند، اهمیت مضاعفی می‎یابد  اهمیتی که روز به روز بیشتر نمایان شده است. تاجایی‌که که عده‎ای روابط عمومی را هنر هشتم لقب داده‎اند.


بیشتر بخوانید: تقدیر معاون گردشگری منطقه آزاد کیش از رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هتل شایگان


در پی تغییرات به‌عمل آمده در مدیریت سازمان در اواخر سال ۱۳۹۷، رویکرد اطلاع‌رسانی و تقویت تصویر این برند ملی اهمیت بیشتری یافت. براساس رویکرد تازه، شفافیت حداکثری و دفاع از منافع سازمان و کلیه ذینفعان بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مدیریت روابط عمومی و بین‎الملل سازمان نیز با اهتمام به تقویت مناسبات و ارتباطات، برنامه‎های متنوعی را برای گسترش ضریب نفوذ سازمان و زیرمجموعه‎های فرعی و وابسته مد نظر قرار داده است.

احیای خبر رسانی، تهیه گزارش، مقاله‌نویسی، یادداشت نویسی، عکاسی، تصویرپردازی و حضور پررنگ در تمامی رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، مطبوعات سراسری، وب‌سایت‌های برجسته، شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب و رسانه‌های محلی نسبت به دوره‌های قبل براساس وظیفه ذاتی روابط عمومی و با هدف  تأثیرگذاری بیشتر و تقویت برند کیش صورت گرفته است. این ارتباط گسترده به هویت بصری و ذهنی کیش جان دوباره‌ای بخشیده است.

تعامل با مدیران، توجه به نظرات کارشناسی داخل و خارج سازمان، توجه به تبلیغات محیطی، ارتباط پویا و سیستماتیک با سرمایه‌گذاران، مدیران و مسئولان شهری و کیشوندان و بومیان هم در این دور تازه به‌طور جد تقویت شده است.

یکی از اتفاقات بی‌نظیری که در این دوره کلید خورده است؛ مجموعه برنامه‌های مرتبط با پایان قرن چهاردهم شمسی و آغاز سده جدید شمسی است. این نخستین بار است که ما پایان قرن خورشیدی را در گوشه ای از کشور جشن می‌گیریم.

در واقع با مروری به اتفاقات بزرگ و مهم قرنی که در پایان آن هستیم، به سوی عصر جدیدی در زمینه‌های جمعیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حرکت می‌کنیم.

با تأکید مدیرعامل، همه فعالیت‌ها در انطباق و در تقاطع با این برنامه بزرگ بازطراحی شده و کیش با چنین رخدادهای جالب و جذابی، به استقبال قرن تازه می‌رود. این طرح متفاوت که با همکاری یکی از ایده پردازان خوش ذوق کشور به مرحله اجرا رسیده است، اتفاق مبارک و خجسته‌ای را در این منطقه رقم خواهد زد.

بی‎ باور بودن به قدرت روابط عمومی یا حتی کم باور بودن آن موضوعی است که گریبانگیر بسیاری از مدیران روابط عمومی در کشور است. این موضوع موجب افت راندمان و بسنده کردن روابط عمومی‌ها به پلاکاردنویسی و ارسال خبرهای بفرموده به رسانه‎ها میشود. همچنین برخی مدیران که از شفافیت می‎هراسند از داشتن روابط عمومی‎های بله قربان‎گو راضی هستند. وضعیتی که با منافع ملی و جایگاه شغلی روابط عمومی در تضاد بوده و موجب ایجاد رانت و مسائل حادتر می‎شود.

توجه به فن‎آوری و استفاده از ظرفیت‎های آن در روابط عمومی‎ها، مهارت‎های عملی، درک فضای مجازی و مواردی از این دست برای دست اندرکاران بسیار ضروری است. اما بدانیم رویکرد راهبردی در مدیریت روابط عمومی‎ها را پوشش نمی‌‎دهد و ما باید برای این موضوع کاری کنیم. اتفاقی که سرعت شکوفایی و  تأثیرگذاری روابط عمومی‌ها برای خدمت به کشور و مردم را بیش از پیش خواهد کرد.

ارتباط، یکی از شاه‌کلیدهای موفقیت در دنیای امروز است. مدیریت روابط عمومی در دور کنونی برآن است تا با همه دست‎اندرکاران علمی و عملی عرصه بزرگ روابط عمومی دست یاری داده و با خلق تجربه‎ای تازه، طرحی نو برای بازنمایی اتفاقات بزرگ کیش دراندازد.

امید در معنای عام خود بزرگترین سرمایه هر فرد و سازمانی است. به فرموده امام علی (ع) «باید کاری کنیم که هر روزمان از روز پیش بهتر باشد». کیش با شادی و امید قرابت دارد و ما برای تداوم این لبخندها باید به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کنیم. در این راه چشم به راه نظرات و همیاری‎های همه هستیم.

منبع: ایرنا
ارسال نظر