تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۹
امروز صورت گرفت؛

بازدید وزیر صمت از بندر شهید رجایی/ کالا‌هایی که ترخیص نشوند به اموال تملیکی سپرده می‌شوند

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی از ترخیص یک و دو دهم میلیون تن کالا معادل یک هشتم کالا‌های موجود از گمرکات کشور در ۱۰ روز اخیر خبر داد.
اقتصاد۲۴ -  علیرضا رزم حسینی در بازدید از بندر شهید رجایی و گمرکات هرمزگان و انبارهای اموال تملیکی این استان واقع در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی با اشاره به مصوبه ستاد اقتصادی دولت در هفته‌های گذشته برای جلوگیری از رسوب کالاهای اساسی در بنادر و گمرکات کشورمان و سهم ویژه بنادر استان هرمزگان از این کالاها، عنوان کرد: 1.2 میلیون تن کالاها در هفته‌های اخیر با همت خوبی که صورت گرفته از گمرکات شهید رجایی و شهید باهنر استان هرمزگان ترخیص شده است و این روند با جدیت ادامه دارد.

رزم حسینی افزود: در حال حاضر حدود 7.1 میلیون تن کالای مختلف از جمله 4.3 میلیون تن کالای اساسی و مواد اولیه کارخانجات در بنادر قرار دارد و کار اظهار و بررسی آنها توسط گمرک در حال انجام است و صاحبان کالاهایی که اقدام به ترخیص کالاهای خود در بنادر نکنند، بدانند که کالاهای آنان پس از مهلت قانونی به اموال تملیکی سپرده می‌شود.


بیشتر بخوانید: تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی


به گفته وی، در هفته‌های اخیر بدنبال مصوبه ستاد اقتصادی کشور و سفر معاون اول رییس جمهور به استان هرمزگان و تصمیمات اخذ شده، حدود 800 هزار تن کالاهای اساسی نظیر برنج، نهاده‌های دامی، ذرت، سویا، کنجاله، روغن و ... از بنادر ترخیص شده است.

وزیر صمت همچنین عنوان داشت: 400 هزار تن نیز مواد اولیه کارخانجات تولیدی کشور ترخیص شده و این روند ادامه خواهد داشت و با همکاری خوبی که شبکه حمل و نقل کشور با بنادر و گمرکات در جریان دارد، این فرآیند به خوبی در جریان است.

رزم حسینی گفت: با ترخیص مستمر این کالاها از بنادر، شاهد فراوانی قابل توجه کالا در کشور خواهیم بود و بسیاری از واحدهای تولیدی نیز که مشکل کمبود مواد اولیه را داشتند نیز از این مشکل عبور خواهند کرد و مواد اولیه در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی از همکاری خوب دستگاه‌های مسئول در بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر و گمرکات استان هرمزگان و دستگاه قضایی و مدیریت اجرایی استان هرمزگان به عنوان عاملی برای تسریع در ترخیص و بارگیری کالاها از بنادر به سمت کانون‌های تولیدی کشور یاد کرد و بیان داشت: تحرک خوبی در این زمینه در بنادر کشورمان در جریان است و با همکاری بانک مرکزی، ارز مورد نیاز در این بخش نیز در حال تأمین است و مصوبات کارگروه اقتصادی دولت از جمله ستاد جهش تولید نیز سبب‌ساز آن شده است.

منبع: فارس
ارسال نظر