تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۷ آبان ۱۳۹۹
در ایالت کبک کانادا وضع شد

ممنوعیت جدید برای فروش خودروهای بنزینی

دولت کِبِک کانادا اعلام کرد که فروش خودرو‌های سواری بنزینی جدید را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد.

اقتصاد۲۴ - ایالت کِبِک که دومین ایالت پرجمعیت کاناداست، در راستای برنامه ۵.۱ میلیارد دلاری پنج ساله برای تحقق اهداف کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به میزان ۳۷.۵ درصد تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح سال ۱۹۹۰، این ممنوعیت را اعلام کرد.

پیش از این کالیفرنیا که بزرگترین بازار خودروی آمریکاست در سپتامبر سوئیچ به خودرو‌های برقی در سال ۲۰۳۵ را اعلام کرد. ایالت کانادایی بریتیش کلمبیا هم حذف خودرو‌ها و کامیون‌هایی که با سوخت‌های آلاینده کار می‌کنند را در مدت ۲۰ سال آینده هدف گرفته است و ممنوعیت کامل فروش یا لیزینگ این خودرو‌ها را در سال ۲۰۴۰ به اجرا می‌گذارد.

انگلیس هم اخیرا به دنبال اعلام تصمیم مشابهی برای ممنوعیت فروش خودرو‌های دیزلی و بنزینی جدید است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا وعده داده است اقدامات فوری برای مقابله با تغییرات جوی و تقویت رشد اقتصادی انجام گیرد که شامل ساخت خودرو‌های پاک ارزان قیمت و سرمایه گذاری در جایگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی در سراسر کشور خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، اگرچه همه گیری ویروس کرونا دولت کانادا را وادار کرده به کمک‌های اضطراری به کسب و کار‌ها و مردم متمرکز شود، اما دولت متعهد شده است آلایندگی را تا سال ۲۰۵۰ به صفر برساند و انتظار می‌رود پیش از کریسمس در این خصوص سرمایه گذاری‌هایی را اختصاص دهد و سال آینده یک بودجه جداگانه پیش بینی کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر