تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش مطرح کرد:

بهره برداری از باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا آغاز سال ۱۴۰۰

باند جنوبی فرودگاه بین المللی جزیره کیش با هدف نشست و برخواست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 دراین منطقه ساخته می شود.

اقتصاد ۲۴- علی عرب مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش با تاکید بر اینکه نوسازی و ایجاد فضای مطلوب فرودگاهی یکی از زیرساخت های ضروری جزیره گردشگر پذیرکیش است گفت: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه جزیره با پیشرفت 50 درصدی، جهت ارتقاء کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش افزود: جهت تسریع عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش کارخانه جدید تولید آسفالت راه اندازی شد تا حجم تولید از ۵۰۰ تن در روز به ۱ هزار تن افزایش یابد.

علی عرب توسعه باند جنوبی فرودگاه کیش را یکی از مهم‌ترین طرح های زیرساختی جزیره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه تنها بر روی یک باند انجام می‌شود و افزایش پهنا و تعداد باند‌ها، از نیازهای اصلی برای توسعه و پیشبرد اهداف بلند مدت سازمان منطقه آزاد کیش است.


بیشتر بخوانید: تحقیق و تفحص، فرصت طلایی اثبات عملکرد مطلوب قشم


وی افزود: باوجود تمامی چالش های پیش رو از جمله شیوع ویروس کرونا فعالیت های مربوط به طرح با رعایت تمامی مقررات بهداشتی در حال انجام است.

عرب در تشریح ابعاد و مساحت طرح تصریح کرد: عملیات اجرایی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش به طول 4380 متر و عرض 75 متر با رویه آسفالت در حال اجرا است که پس از اتمام این طرح، کلاس هوانوردی باند فرودگاه بین المللی کیش به بالاترین کلاس جهانی 4 f ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: اجرای این عملیات زیرساختی مهم، قابلیت نشست و برخاست هواپیمای پهن پیکر ایر باس A380 را در جزیره میسر می سازد تا فرودگاه بین المللی کیش پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی به دومین فرودگاه کشور با استانداردهای لازم تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در زمینه تامین مصالح مورد نیاز و حجم بالایی از مصالح سنگی برای آسفالت و زیر سازی این طرح عمرانی گفت : پس از انجام آزمایش های فیزیکی و شیمیایی بر روی بیش از 100 هزار تن مصالح معادن اطراف هرمزگان در آزمایشگاه مکانیک خاک وزارت راه و ترابری وکسب تاییدیه مشاور طرح ، این مصالح به بندر شهید رجایی حمل و سپس به کیش انتقال می یابد.

وی در ادامه عنوان کرد: جهت اطمینان از کیفیت ساخت ، نوعی قیر با مشخصات فنی خاص با عنوان pg76-10 به صورت اختصاصی برای این طرح توسعه ای در پالایشگاه تولید می شود. همچنین اورران این طرح به روش تثبیت بستر با سیمان و با دستگاه WR ساخته شده و برای تکمیل زیر ساخت ها 2500 متر مکعب بتن ریزی انجام شده است.

علی عرب میزان آسفالت مصرفی توسعه باند جنوبی فرودگاه را بالغ بر ۸۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: در صورت تامین هزار تن آسفالت درآینده ای نزدیک، عملیات ساخت و تامین روشنایی این طرح همزمان به اتمام رسیده و طبق پیش بینی باند جنوبی فرودگاه بین المللی کیش تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: منطقه آزاد کیش
ارسال نظر