تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۱ آذر ۱۳۹۹
دکتر دلفراز در پاسخ به اقتصاد۲۴ عنوان کرد؛

انتشار اوراق بیمه‌ای ملت؛ حرکتی اتکایی برای انتقال ریسک بیمه به بورس

مدیرعامل بیمه ملت در نشست خبری آنلاین عصر امروز که به مناسبت روز ۱۳ آذر، روز بیمه برگزار شد، انتشار اوراق بیمه‌ای را خدمتی متمایز از بیمه ملت دانست و بر مزیت انتقال ریسک این اوراق به بیمه به عنوان نوعی خدمت اتکایی تاکید کرد.

اقتصاد۲۴ - دکتر اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت در نشست خبری عصر امروز که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد۲۴ مبنی بر صدور مجوز‌های اخیر برای دو شرکت بیمه اتکایی پارس و بیمه تخصصی کاریزما و سایر بیمه‌هایی که در نوبت اخذ مجوز هستند توسط شورای عالی بیمه و امکان افزایش ضریب نفوذ بیمه با سیاست افزایش تعدد شرکت‌های بیمه گفت: تصمیم بر صدور مجوز بیمه‌ها در اختیار نهاد ناظر است و با صلاحدید کمیته تخصصی شورای عالی بیمه صورت می‌گیرد.

وی با استقبال از تاسیس شرکت‌های بیمه‌گر جدید افزود: این حرکت به معنای ایجاد ظرفیت‌های جدید در صنعت بیمه است و صدور مجوز بیمه اتکایی می‌تواند در شرایط تحریم اتفاقی مثبت نیز تلقی شود.

دلفراز با اشاره به سابقه قبول بیمه اتکایی در بیمه ملت از دیرباز خاطرنشان کرد: این شرکت در این زمینه به دنبال حرکتی نو رفته و آن هم انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور با همکاری شرکت تامین سرمایه امین بوده است.


بیشتر بخوانید: انتشار اوراق بیمه اتکایی توسط بیمه ملت در بورس برای نخستین بار


مدیرعامل بیمه ملت درباره مزایای این اوراق ادامه داد: انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای نوعی ظرفیت جدید صنعت بیمه است و می‌تواند به افزایش ضریب نفوذ بیمه و انتقال ریسک به بازار سرمایه منجر شود. همچنین این اوراق درآمدی را نیز برای بیمه ایجاد خواهد کرد.

نوآوری در صنعت بیمه نیازمند عبور از تحریم است

دلفراز در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار اقتصاد۲۴ درباره خلاء نوآوری به عنوان بزرگترین مشکل سد راه افزایش ضریب نفوذ بیمه و راهکار‌های عبور از آن گفت: بی شک یکی از اشکالات صنعت بیمه در کشور ما نبود نوآوری در این صنعت است. در سال‌های اخیر بیمه نامه‌های جدیدی به بازار ارائه نشده است و همواره جای صنعت بیمه به عنوان یک نهاد اطمینان بخش در جامعه خالی است.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به تلاش‌های این بیمه برای ایجاد نوآوری در صنعت بیمه افزود: یکی از این نوآوری‌ها ارائه طرح بیمه نامه سایبری از سوی بیمه ملت به بیمه مرکزی بوده است.

وی با تاکید بر وجود تحریم‌ها به عنوان یکی از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور یادآور شد: همواره عدم ارتباط بین شرکت‌های بیمه داخلی با شرکت‌های بیمه اروپایی در خلاء نوآوری و افزایش دانش بیمه در کشور موثر بوده است. همین مساله سبب عدم طراحی محصولات جدید شده است و لازمه رفع آن بازتر شدن نگاه بیمه مرکزی برای پذیرش طرح‌ها و محصولات جدید بیمه‌ای مطابق با نیاز امروز صنعت بیمه است.

ارسال نظر