تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۹

عکسی که ایران را تکان داد/ کرونا رحم ندارد

عکسی تلخ از پرستار کرونایی و مادرش در بیمارستان در فضای مجازی دست به دست می‌چرخد.

اقتصاد۲۴ - پرستار در لحظات آخر زندگی مادرش که مبتلا به کرونا است، با او نفس به نفس می‌شود. شاید خستگی‌های مراقبت طولانی از مادر را با نهادن پیشانی خود بر پیشانی مادر از تن به در می‌کند، شاید او دیگر درمانده شده و می‌داند که برای مادر نمی‌توان کاری کرد.

 دکتر سیماسادات لاری - سخنگوی وزارت بهداشت- آخرین آمار مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان از کرونا در ایران را تا امروز دوازدهم آذرماه اعلام کرد.
بیشتر بخوانید:آمار مرگ و میر کرونا همین الان هم ۴ رقمی است
دکتر لاری سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: ️از دیروز تا امروز ۱۲ آذر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۳ هزار و ۶۲۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۲۴۶ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۹ هزار و ۵۷۲ نفر رسید.

وی با اشاره به این که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۶۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر رسید، گفت: خوشبختانه تا کنون ۶۷۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵۸۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. ️تا کنون ۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۹۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سیما سادات لاری در پایان افزود: ️در حال حاضر ۶۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۷۸ شهرستان نارنجی و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.
ارسال نظر