تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹

دعوای آمازون با کارگر اخراجی بالا گرفت

یکی از کارگران اخراجی شرکت تجارت الکترونیک آمازون در اعتراض به تایید اخراجش توسط این شرکت، به هیات ملی روابط کار آمریکا شکایت کرد.

اقتصاد۲۴ - به نقل از برخی منابع خبری، یکی از کارگران اخراجی شرکت تجارت الکترونیک آمازون که «کارتنی بودن» نام دارد مدعی است از یک ماه پیش به دلیل پیگیرهای مصرانه خود در دریافت مطالبات مربوط به ایامی که مبتلا به کرونا بوده از سوی کارفرمای خود تحت فشار قرار گرفته و درنهایت اخراج شده است.

از قرار معلوم ماجرای اخراج کارگران شرکت آمازون و مقاومت آنان در برابر تلاش‌های جدی کارفرما برای اخراجشان ازاواخر زمستان پارسال همزمان با شیوع کرونا آغاز شد. برخی کارگران شاغل در آمازون مدعی‌اند این شرکت مخالف پرداخت حقوق به کارگرانی است که بر اثر ابتلا به کرونا محل کار خود را موقتا ترک می‌کنند.

با این حال «کارتنی بودن» که به بهانه پیگیری مطالباتش ماه گذشته اخراج شده می‌گوید: سال‌ها تمام تلاش خود را برای کاری که به من محول شده بود، به بهترین شکل ممکن انجام می‌دادم، ولی آمازون به جای تشویق در نهایت من را برای تنبیه اخراج کرد.

وی از جمله کارگرانی بود که برای وادار کردن آمازون به پرداخت هزینه‌های مربوط به ایامی که برای درمان در مرخصی بوده، بسیار تلاش می‌کرد. اما آمازون با پرداخت چنین هزینه‌های مخالف بوده و تاکید کرده که تنها در صورت حضور فیزیکی کارگران در محل کار حاضر به پرداخت حقوق است.

مدیران آمازون همچنین استدلال می‌کنند که با اجرای طرح‌های ارتقای بهداشت و سلامت جلوی ابتلاء به کرونا را گرفته‌اند. این در حالی است که صدها کارگر و کارمند آمازون کماکان به این ویروس مبتلا شده‌اند. «بودن» در ماه مارس گذشته و به علت بحث با سرپرست خود بر سر این موضوعات بیکار شد.

به صورت مشخص به دنبال افزایش تنش میان آمازون و کارگران انبارهایش، کارگر دیگری به نام «کریس اسمالز» یک اعتراض حضوری را علیه آمازون سازماندهی کرد که وی نیز توسط آمازون اخراج شد. این موضوع نیز در حال پیگیری حقوقی است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر